nedeľa 27. septembra 2015

Koláč z kyslého mlieka

Veľmi jednoduchý koláčik, kde treba všetky suroviny len zmiešať dokopy a upiecť. V sezóne čerstvého ovocia sa ním môže doplniť, inokedy stačí aj džem, čokoládová poleva a prípadne posyp kokosovou múčkou. Tak je najznámejší. Ja som oproti iným receptom značne znížila množstvo cukru, niektoré uvádzajú rovnaký pomer kyslého mlieka, cukru aj múky.
Suroviny:
500ml Zakysanky(acidofilného alebo kyslého mlieka)
100ml oleja
5 PL práškového cukru
500ml polohrubej múky
1 ČL sódy bikarbóny
2 PL kakaového prášku

kúsky ovocia, višňový džem, čokoládová poleva
Použila som jednu tabuľku 74% čokolády a kelímok kyslej smotany, táto poleva sa volá ganache(ganaš)z kyslej smotany. Typicky sa robí v pomere 1:1zo šľahačkovej smotany, ale aj táto z kyslej je veľmi dobrá, krémová.

Postup:
V mise som zmiešala Zakysanku s olejom, odmerala som múku, rozmiešala v nej kakao a sódu bikarbónu a preosiala som túto zmes do tekutej zložky. Cesto som vyliala na plech vystlaný pečiacim papierom. Plech má rozmery 38x24cm.
Do cesta som natlačila aj dve veľké očistené hrušky pokrájané na malé útvary. Piekla som v predhriatej rúre na 180°C 35 minút.
Ešte horúci koláč som potrela višňovým džemom.
Čokoládu som nechala roztopiť a zamiešala som do nej kyslú smotanu. Touto polevou som potrela koláč a nechala ho vychladnúť.
Koláč je dobrý teplý aj studený, s mliekom ako stvorený na raňajky. 

2 komentáre:

Unknown povedal(a)...

Dobry den, v texte mate 500 ml muky..mysleli ste 500 g vsak?

Iveta Lencse povedal(a)...

Aj sypké suroviny sa dajú merať na ml, ak sa nasypú do pohára s odmerkou. Tá miera je správna, má to byť 500ml :-)