piatok 14. augusta 2015

Hovädzia nožina na horčici - manželov recept

Som rada, keď varí niekto iný ako ja. Chutí mi nejak viac vtedy. A hlavne, keď varí manžel. Je expertom na mäso, ako inak, veď je mäsiar. Má výnimočne dobre vycibrené chuťové bunky a varí veľmi rád, vymýšľa.
Niektorý deň kúpil u nich v podnikovej predajni krásny kus nožiny. Ja už som povedala, že z hovädziny iné ani nechcem. 
Na oleji spenil dve cibule spolu s kockami prerastenej slaniny, prihodil pár koliesok mrkvi a zrnká čierneho korenia. Mäso predtým pokrájal na väčšie kocky, osolil a ponatieral plnotučnou horčicou. Takto ho nechal trochu postáť, kým sa pražila cibuľa. Keď chytala farbu,pridal pretlačené strúčiky cesnaku, prisypal kocky mäsa, poopekal ich a potom prikryl pokrievkou. Mäso sa začalo dusiť vo vlastnej šťave. Za občasného premiešania ho tak nechal asi hodinku a pol, po zovretí už len na miernom plameni, jemne bublajúc.
 Neskôr prilial ešte trocha vody - naozaj máličko - a nechal mäso úplne dodusiť.
Všetko vrátane kolagénových kúskov bolo úplne mäkké, rozplývajúce sa. Šťava dokonalej konzistencie, výbornej chuti. 
Ja sa v týchto prípadoch uplatním ako prílohárka. Pripravila som dusenú ryžu s hráškom a ľadový šalát na sladkokyslo.
A pretože chlapi nevedia uvariť málo, máme chvalabohu postarané aj o zajtrajší obed. Môžeme ísť na nejaké potulky...

Žiadne komentáre: