streda 9. septembra 2015

Hustá polievka zo sójových bôbov na kyslo


  V poslednom čase sa viac zaujímam o výživu, ktorá je prevenciou proti osteoporóze a pomáha prekonať menopauzu u žien. Znížená produkcia estrogénu v tomto období je hlavnou príčinou nepríjemných dôsledkov, akými je náladovosť, rednutie kostí, návaly tepla, priberanie, znížené libido atď.
Sója pre svoj obsah fytoestrogénov (rastlinných foriem podobných estrogénu) je výbornou voľbou, ak nechceme brať hormonálnu substitučnú liečbu pre jej značné riziká. Veľa vedeckých štúdií je zameraných na výskum tejto otázky.
O obsahu dôležitých živín som našla super článok tu:
http://metabolizmus.sk/preco-bielkoviny/soja/
Dosť veľa dôvodov, aby som sóju ako takú zaraďovala do jedálnička čo najviac.
Nepamätám si, žeby som niekedy varila polievku či omáčku zo sóje. Tak som to napravila. Suché sójové bôby som deň vopred namočila do studenej vody.
Potom som ju osolenú varila spolu s bobkovým listom a celým novým korením.
Akonáhle bola skoro hotová, pridala som jeden pokrájaný zemiak a dovarila ich spolu. Na dolievanie tekutiny som použila okrem vody aj zvyšok mäsovej polievky.
Ku koncu som priliala trocha mlieka, nechala prevrieť a po vybratí korenín som celé premixovala ponorným mixérom. Ešte som chuť zjemnila šľahačkovou smotanou, kúskom masla a citrónovou šťavou. Ako som sa dočítala, ľanové semienka sú v kombinácii so sójou žiadúce, tak som nimi polievku posypala a zajedala som ju opečeným toastom. Naozaj sýte a chutné, nielen prospešné. Sója má najvyšší obsah bielkovín zo všetkých rastlín, teda aj strukovín.  

Žiadne komentáre: