utorok 8. septembra 2015

Opečené plnené slané palacinky

  Toto bola láska na prvý pohľad zase, inšpirovala ma stránka mladučkej Rusky Ally. Je to veľmi šikovná dievčinka.
  Na plnku použila vareného lososa, nejak som nenatrafila na žiadneho, tak som vzala v obchode červeného ostrieža. Už som ho robila, chutil nám.
  Dopredu si treba napiecť pár slanších palaciniek, nič som nemerala, do misky som dala jedno rozbité vajce, vyšľahala som ho s väčšou štipkou soli, pridala mlieko asi 2 dcl a postupne hladkú múku, dôkladne miešajúc, aby sa nevytvorili hrudky. Cesto som nechala chvíľu postáť. Ono vždy trocha potom zhustne, doriedila som ho perlivou vodou na vhodnú konzistenciu.
  Podarilo sa mi upiecť 5 palaciniek, prvá sa mi úplne celá prilepila, tak som vymenila panvicu. Ani neviem prečo som použila tú starú, je už doničená, chudera.
Medzitým som naparila pár minút dva kúsky filetu z ostrieža. Mrazené ryby už zvyknem deň dopredu vybrať do chladničky na sitko, neskôr ich osolím, keď sa už rozmrazili. Obsahujú tak oveľa menej vody.
Do plnky šli ešte špenátové listy, tie som opláchla
V Allinom recepte nefiguruje, ale mala som baklažán, tak som z neho kúsok pokrájala, osolila a nechala vypotiť z neho prípadnú horkosť.
V kastróliku som na kúsku masla s prídavkom oleja poopekala veľký pokrájaný strúčik cesnaku, hneď som prihodila baklažán, okorenila som ho čerstvo mletým korením štyroch farieb, podliala trochu vodou a pod pokrievkou podusila. 
Keď bol skoro hotový, prisypala som špenát, nechala ho spariť
a zaliala som celé šľahačkovou smotanou, aby bolo všetko ponorené. Ešte som ju osolila. Kým zmes pobublávala, pokrájala som uparenú rybu a pridala do plnky aj tú. Ryba sa napila zvyšku smotany, plnka bola akurát. Aj takto sama osebe je veľmi dobrá, nutkalo ma ju pojesť, ale držala som sa statočne. To by som potom musela zjesť napečené palacinky s lekvárom.
Vlažnú plnku som pomyselne rozdelila na päť častí, do stredu každej palacinky sa ušla takáto kôpka
Najprv som zahla spodný a vrchný okraj a pritlačila, plnka pekne lepila.
Potom som zahla ľavú stranu do polovice
a naposledy som ešte raz celú palacinku zľava prevrátila, tým sa spoje dostali naspodok a balíček bol hotový
Všetky balíčky sa podarili. Teraz som rozhorúčila v tej staručkej veľkej panvici trošku oleja, len toľko, aby nebola nikde suchá. Všetky balíčky sa zmestili naraz, tak som ich opatrne opiekla z oboch strán. Opatrne rozumejte pri obracaní, bola by škoda, ak by sa domágali alebo pootvárali práve vo finiši.
Najlepšie je jesť toto jedlo teplé, takže hor´sa za stôl a dobrú chuť prajem
Komu rybky nechutia, môže ich vymeniť za kuracie či iné mäso, prípadne huby.
A ak použijete namiesto palaciniek tortilly, dostanete týmto spôsobom quesadilly z mojej obľúbenej mexickej kuchyne. 

Žiadne komentáre: