sobota 1. augusta 2015

Plnená bravčová panenka


Kus bravčovej panenky je dosť malý, preto som sa rozhodla, že ju naplním. Existuje viac spôsobov plnenia tohoto jemného mäska. Pretože som chcela hubovú plnku, zvolila som spôsob narezania plátu po celej dĺžke do dvoch tretín, čím sa vytvoril plát mäsa.
Ten som hánkou dlane jemne naklepala. K mäsám s jemnou štruktúrou sa musí pristupovať obozretne, zabudnite na mäsotĺčik!
Z oboch strán som plát okorenila  čerstvo mletým korením štyroch farieb a nechala stáť na linke, kým som pripravila plnku.
Plnka:
použila som hlivu ustricovú, kúpila som takúto peknú bledú
Presné množstvá neviem, všetko som dávala od oka, aby sa potom plnka zmestila do plátu. Kúsok oravskej a kúsok obyčajnej slaniny som dala pražiť spolu s polovičkou malej cibule na malé množstvo masti.
Hodila som na ňu nadrobno pokrájanú hlivu, osolila, podusila
prihodila som dva plátky nakrájanej strojovej šunky a polovičku suchšieho rohlíka. Všetko na kocočky.
Na spojenie masy som priklepla jedno vajce, premiešala a plameň vypla. Už som len prisypala posekanú petržlenovú vňať
Plnka chutila výborne. Môže sa samozrejme urobiť aj z iných húb, s menšími-väčšími obmenami
Keď trochu vychladla, navrstvila som ju do stredu mäsového plátu, ktorý som predtým z oboch strán osolila
Panenku som chcela popreväzovať kuchynským špagátom, tak som si ju upevnila špáradlami, aby sa mi ľahšie manipulovalo
Roládu som zo všetkých štyroch strán previazala špagátom ako balíček.
Potom prišla na rad piplačka: približne na šírku dvoch centimetrov treba mäso pozväzovať, aby držalo tvar a aby plnka ostala vovnútri. Existuje na to slučkový spôsob, ja však nie som taká šikulka, preto volím tento jednoduchší ale pracnejší spôsob, keď špagátiky strihám a uviažem na každom kúsku

V podlhovastej jenskej mise som rozohriala bravčovú masť a roládu som z každej strany opiekla na vyššej teplote, aby sa nezačala dusiť, obracať treba opatrne, masť prská. Najlepšie sú kliešte na mäso na tento úkon. Opekanie trvalo asi dve minúty z každej strany

Potom som misu premiestnila do predom rozohriatej rúry, aby sa panenka upiekla aj vovnútri, na 200°C som ju piekla ešte 10 minút. Po vybratí z rúry ju treba nechať oddýchnuť pár minút, odstrániť motúziky a nakrájať. Mäso dobre upečenej panenky je ružové, nesmie sa vysušiť.
Prílohu som robila z blanšírovanej cukety a paradajok, vrstvila som ich do vejárika, osolila a posypala strúhankou, pokvapkala olejom a šupla do rúry na 200°C ešte počas plnenia mäsa.
Upiekli sa za 10-15minút, ani som čas nesledovala
Na tejto slávnostnejšej večeri sme si znamenite pochutili.

Žiadne komentáre: