utorok 15. septembra 2015

Gaštanový puding


Nebudem opisovať prípravu pudingu z prášku, tento recept je iný.
Použila som:
mrazené gaštanové pyré 250g
4 vaječné žĺtka
3,5 dcl mlieka
1 PL cukru
na ozdobu šľahačku a strúhanú čokoládu, na spodok pohára - prekvapenie. Iný by to nazval odpadom, ja som ho nechcela vyhodiť. Je to zvyšok po odšťavení hrozna a hrušiek. Zo šťavy som robila želé, ktoré sa mi aj teraz chladí vo fľaškách od detskej výživy.

Kúpené gaštanové pyré je už ochutené cukrom a arómou, preto som použila len minimum cukru na vyšľahanie žĺtkov do bledej peny.
Zatiaľ som postavila rajničku s mliekom a v ňom rozmiešaným pyré na platňu, nechala som ho pomaly zovrieť za občasného premiešania.
Vrelo zo dve minútky, potom som ho stiahla zo sporáka, nechala máličko vychladnúť a priliala som vyšľahané žĺtka.
Znova som rajnicu postavila na platňu a pomalým tempom som zmes zahrievala, aby zhustla. Nesmie však zovrieť, aby sa žĺtka nezrazili. Za stáleho miešania treba ostať pod bodom varu. Aj po odstavení treba ešte chvíľu miešať. 
Kým puding chladol, do pohárov som naložila zvyšok ovocia po odšťavení. 
Na túto vrstvu som nalievala vlažný puding a potom som poháre dala do chladničky asi na hodinu. Navrch som ešte dala trocha šľahačky a strúhanej kvalitnej čokolády, aby bol pôžitok čo najintenzívnejší. Ovocie je naše, o to viac sa teším, ak z neho môžem pripraviť nejakú maškru. 

Žiadne komentáre: