utorok 29. septembra 2015

Recyklované mleté rezne s paprikáskrumpli

Tieto rezne sú také z núdze cnosť, keď sa nedoje mäso od nedele, druhý deň sa nejedlo doma a na tretí deň s tým treba niečo robiť ale určite nie vyhodiť. Keďže sa neohrievalo, bolo v chladničke, nič sa mu nestalo. Podobne zvyknem zužitkovať varené mäso z polievky.
Na recyklovanie používam varené, dusené alebo aj pečené mäso. Musím podotknúť, že už som sa naučila variť menej, aby sa pojedlo za čerstva, ale stane sa zdriedkavo aj takto.
Najlepší spôsob je mäso pomlieť s cesnakom, pridať strúhaný syr a pár lyžíc smotany alebo bieleho jogurtu, vytvarovať ploché okrúhle rezne, obaliť ich v múke, vajci a strúhanke(trojobal) a krátko vypražiť. Nepotrebujú dlhú tepelnú úpravu, mäso je udusené, tak len aby sa opiekla strúhanka do chrumkava. Robila som maličké rezne - karbonátky.
Syr a smotana ochutia a zvláčnia mäso dostatočne, netreba ani namočené rožky ani vajce k nemu. Ale na obalenie je dobré ho dať, ak by sa dala len strúhanka, rezne by boli suchšie, takto sú lepšie, mám vyskúšané.

Zvyšok vajec(dala som dve menšie) nevylievam, osolím ich trocha a prisypem málo strúhanky, premiešam. Riedku zmes potom vylejem do panvice, kde sa opekajú rezne. Tak do stredu zvyknem, aby to malo "mantinely" a pečiem hneď s prvou várkou, keď je olej ešte čerstvý.
Rezne sa pekne upečú, ukladám ich na servítku, aby odsala prebytočný olej z nich.
Ako prílohu som vybrala zemiaky, mali sme ich už dávno a konkrétne tieto ešte nikdy. Moja maďarská babka ich pritom robila samotné veľakrát, lebo nie sú suché, volajú sa paprikáskrumpli - zemiaky dusené s červenou mletou paprikou. Na masti alebo oleji opraženú cibuľu sa nakrájajú očistené zemiaky, osolia a poprášia sa sladkou červenou mletou paprikou. premiešajú sa, aby sa paprika rozpustila v tuku a podlejú sa vodou tak, aby neboli úplne ponorené. Dusia sa na miernom ohni do zmäknutia, tekutina sa časom vstrebe a vyvarí, dobre je použiť múčnaté zemiaky, tie sa čiastočne rozvaria a zahustia šťavu. Ja som teraz na cibuľu hodila aj dve na kolieska pokrájané mrkvy a mletú rascu. Keď cibuľa chytala farbu, kastról som stiahla z ohňa, prisypala plnú lyžicu mletej papriky, premiešala, nasypala nakrájané zemiaky, osolila, vrátila na oheň, podliala vodou a dusila pod pokrievkou. Podľa toho, aký je druh zemiakov, počas varenia sa podľa potreby doplní voda. Niektoré zemiaky sa udusia hneď, niektorým treba viac času. 


K mäkkým zemiakom som na konci pridala aj za hrsť mrazeného hrášku, premiešala a plameň vypla. Pod pokrievkou hrášok stihol zmäknúť. Robím to takto s takým hráškom, ktorý mám odskúšaný, niektoré z obchodu treba variť dlhšie.
Túto prílohu sme teda mali dnes k recyklovaným mletým rezňom. 
Keď som už spomenula paprikáskrumpli, pripomeniem aj verziu rozšírenú na juhu Slovenska, ktorá sa varila u nás doma často v sobotu, lebo sa celý deň upratovalo a nebolo času na vyváranie. Vtedy sa pridala k zemiakom aj domáca údená klobáska alebo "diétna" najemno mletá, či dokonca párky, na zlepšenie chuti aj kúsky zelenej papriky, paradajok alebo lyžica leča. Hustejšia verzia sa jedla len tak s pečivom alebo chlebom a smotanou, redšia verzia s cestovinou, haluškami a tiež chlebom. To bolo také 2v1, polievka aj hlavné jedlo potom.






Žiadne komentáre: