sobota 19. septembra 2015

Tvarohovo-citrónové rezy s makovou múkou

Tieto vynikajúce zákusky som uvidela na Fb, recept s lákavou fotkou zdieľala kamarátka, ktorá tiež rada pečie. Pôvodne je z Rumunska, s bielou múkou.
V týždni som bola u známej, ktorá si otvorila obchodík so zdravými potravinami, okrem iného som si od nej doniesla makovú múku. Je to pomletý mak zbavený oleja. Múka je jemne mletá, suchá, lahodnej chuti.
Hľadala som o nej informácie na nete, niekde písali, vraj je horká, mne sa táto horká vôbec nezdá. Prvotne som ju chcela len zmiešať s bielou múkou ale keďže do cesta idú len 4 PL múky, rozhodla som sa použiť výlučne ju. A dobre som urobila.
Suroviny na prípravu:
Cesto:
3 vajcia, 3 PL kryšt. cukru, 1 lyžička vanilk. cukru alebo pár kvapiek vanilkovej arómy, 1PL oleja, 1PL vlažnej vody, strúhaná kôra z polovice chemicky neošetreného citróna, 4 PL makovej múky, džem na potretie

Vajcia rozdelíme, bielka vyšľaháme do polotuha, pridáme cukor a šľaháme na pevný sneh, ktorý má rožky( po vytiahnutí šľahacích metličiek sneh stojí), po jednom zašľaháme žĺtka, prilejeme olej, vodu, vanilk. cukor/arómu a citr. kôru, premiešame a nakoniec prisypeme makovú múku. Ak chcete použiť bielu, dajte hladkú.
Cesto vylejeme do tukom vymazaného a múkou vysypaného plechu rozmerov cca 24x34cm. To je malý plech.
Cesto vložíme do rúry vopred vyhriatej na 180°C a pečieme ho 15 minút. Maková múka je bezlepková, piškóta z nej je jemnučká. Pozdĺžne ju rozdelíme na dve časti, jednu potrieme redším džemom. Môže byť jahodový, ja som mala višňový. Prikryjeme druhým plátom
Tvarohová plnka:
250g jemného tvarohu alebo mascarpone, 100ml šľahačkovej smotany, 2 plátky želatíny, lyžica práškového cukru

Plátkovú želatínu som postrihala na menšie kúsky a zaliala dvomi lyžicami šľahačkovej smotany, aby zmäkla. Po pár minútach som ju pomaličky zahrievala stále miešajúc, aby sa roztopila. Nesmie vrieť! Kým chladla, vyšľahala som zvyšok šľahačkovej smotany a spolu s vlažnou želatínou som ju dôkladne premiešala s tvarohom a ochutila cukrom. Plnku som dala do chladničky stuhnúť. Po čase som ju naniesla a urovnala na makovú piškótu.
Zákusok som dala chladiť, kým pripravím ďalšiu plnku
Citrónový krém:
4dcl mlieka, 2 žĺtky, 50g škrobovej múčky alebo Zlatého klasu, 3 PL kryšt. cukru, šťava z celého citróna, kôra z polovice citróna, 50g studeného masla

Žĺtka s cukrom som vyšľahala do peny v ohňovzdornej mise. V mlieku som rozmiešala škrobovú múčku, priliala som ju k žĺtkom. Zmes som miešala nad parou do zhustnutia. trvá to síce trochu dlhšie ako na priamom ohni, ale zas nič sa neprichytí o dno nádoby.
Do odstavenej plnky som zamiešala postrúhanú kôru a šťavu z citróna. Ako posledné nasledovalo maslo, toto som postrúhala na jemno, aby sa čo najlepšie rozmiešalo. Pomohla som si elekrickým šľahačom. Citrónová plnka bola dostatočne hustá.
naniesla som ju na tvarohovú plnku a urovnala. Znova som zákusok dala do chladničky. Už bola na rade len šľahačka navrch ako tretia vrstva. Použila som jedno vrecko Dr. Oetker z fotky k 1,5dcl mlieka. Rozhodla som sa pre šľahačku z vrecúška, lebo lepšie drží tvar a vydrží do druhého dňa, kým čerstvá ani so smetafixom nevydrží. Potrebujem zákusok poriadne vychladiť, k tomu je treba celá noc v chladničke.
Na uhladenú šľahačku som po vychladení už len nastrúhala čokoládu 74%-nú.
Krájala som nie rezy ale kocky, vyšlo 12 kusov. dve sme hneď ochutnali, takže ostalo týchto 10 ks.
Z nich osem beriem na koštovku. Nám sa tento lahodný, nepresladený a nemastný zákusok sviežej chuti veľmi páči. určite som ho nepiekla naposledy.





Žiadne komentáre: