nedeľa 27. septembra 2015

Kuracie rolky so sušenými hubami a hrozienkovou omáčkou

Dnes ma varenie unavilo. Niežeby som toho mala veľa, ale vymýšľať za pochodu je dosť únavné. Plánovala som naplniť vykostené kuracie stehná, už som ich tak kúpila na tácke, bolo ich tam viac, používam priebežne z mrazáka. Dnes som vybrala 4 kusy, čo sa mi nepáčilo, to som odrezala, mäso umyla, čistou utierkou utrela,
v mažiariku podrvila trocha ružového korenia
mäso som ním posypala a hrubšie časti naklepala. Sušené huby som mala namočené už od večera, zbieral ich manžel vlani. Toho roku sa na huby ešte nedostal. Vedela som, že chcem mäso plniť hubami, ale ďalej nič.
Preháňali sa mi hlavou suroviny, ktoré sa podľa mňa hodia k hubám, ako vajcia, zelený hrášok, ale potom som zasa nevedela, akú omáčku k tomu pripravím. Cibuľovú, cesnakovú, smotanovú?
A príloha mala byť ryžové krokety, to som tiež vedela. Videla som ich minule niekde, chcela som ich ochutnať. Tak ma napadla hrozienková omáčka, sušené ovocie a sušené huby sa mi k sebe hodia a hodia sa aj k ryžovým kroketám a kuracine. 
Včera som chcela upiecť zemiakový chlebík, len práve nemám ražnú múku. Zemiak som si aj dopredu uvarila v šupke a potom som videla, že múky nieto. Tak sa dostal do chladničky. Dnes mi prišiel práve vhod do plnky. Namočené huby som dala do čistej vody a povarila ich, kým zmäkli. Potom som ich posekané dala do misky s najemno postrúhaným uvareným zemiakom, okorenila mletou rascou, osolila a pridala trocha opláchnutých hrozienok. Premiešala a plnka bola hotová
Aby som nezabudla na prílohu, 150ml guľatozrnnej ryže som osolila, zaliala 300ml vody a uvarila. Do horúcej ryže som zamiešala jedno malé vajíčko
Kým ryža chladla, naplnila som teraz osolenú kuracinu plnkou. Potrápila som sa, lebo plátky boli deravé, v obchode im je jedno, ako to chce človek použiť. Hodili by sa aj prsné rezne alebo väčšie plátky chudého bravčového. Špáratká na spojenie nestačili, šiť mäso isto nebudem, tak som ho poviazala kuchynským špagátikom.
Nielenže vydrží tepelnú úpravu, ale je aj zdravotne nezávadný, oplatí sa ho kúpiť. Na oleji som opražila menšiu pokrájanú cibuľu, pridala som pár zrniek ružového korenia a jeden badián.
Na tento základ som pokládla rolky, opiekla ich a podliala dvomi deci horúcej mäsovej polievky. prisypala som aj zvyšok opláchnutých hrozienok, asi za hrsť.
Kastról som zakryla a mäso sa dusilo do mäkka, okolo 40 minút. Zatiaľ som pokračovala v príprave ryžových krokiet. Z vychladnutj ryže som uberala kôpky, v dlaniach ich dobre vystískala, formovala guľky a potom valčeky na podložke so strúhankou. Spočiatku to nešlo ľahko, ale po chvíli sa zlepili a šlo to, netreba sa vzdať. Urobila som ich 5 na skúšku, či nám budú chutiť, zdali sa mi tuhé. Musím na nich ešte popracovať, očakávala som mäkšie. Vyprážala som ich v malom kastróliku v oleji. Zvyšok ryže som poprášila strúhankou a opiekla na veľkej panvici, je tam predsa surové vajce.

Poriadne som sa pozabávala, kto sa nerád hral v detstve v piesku, nech ani neskúša takéto kúsky.
Mäkké rolky som vybrala zo šťavy na hlboký tanier a ten som držala zakrytý v rúre zatiaľ, kým som dorobila omáčku. 
Šťavu som premixovala ponorným mixérom, badián som predtým vybrala. Omáčku som precedila cez redšie sitko do menšej nádoby a tú postavila znova na platňu zahrievať
pridala som kus masla, pozvoľna sa roztopilo a ochutilo a zahustilo omáčku.
ešte som ju dochutila pár kvapkami citrónovej šťavy a hotovo. Z roliek som odstránila špagátiky, na tanier naložila omáčku, pokrájané rolky a ryžové krokety. Omáčka bola výrazná, veľmi zaujímavá, sladko -korenená, ale v plnke boli cítiť aj huby. 




Žiadne komentáre: