piatok 3. júla 2015

Špagety s kukuricou


Veľké horúčavy, tak len také rýchlo hotové a predsa teplé jedlo som dnes pripravila. Cestoviny sú veľmi dobre kombinovateľné s množstvom zeleniny a syra.
V chladničke som robila inventúru v zmysle toho, čo treba skôr upotrebiť. Dvakrát týždenne ideme na väčší nákup, vtedy kúpime aj viac zeleniny ale nerobím extra plány na týždenné menu, moje varenie závisí od momentálnej situácie, množstva práce, programu na voľný čas(chodíme na celodenné výlety) a chuti na niektoré jedlá. Samozrejme, snažím sa o to, aby sme mali celkovo dobre vyvážený príjem bielkovín, sacharidov a tukov, aby bola strava pestrá a výživná. 
   Teraz je chladnička dosť plná, je tam viac litrov mlieka, 20 vajíčok, viac druhov syra(Gouda, mozarella, camembert, light plátkový syr a syr dánskeho typu), kuracie prsia, celé kurča, bravčové karé, bacon slaninka v plátkoch aj na kocky, bryndza, viac druhov hydinovej šunky, nejaké jogurty, kúsok bylinkového masla, šalátové uhorky, listový šalát, cibuľky, mrkva, brokolica, malá hlávka kelu, petržlen aj s vňaťou, dva kaleráby, načatá konzerva kukurice a pootvárané fľašky ochucovadiel - slovenská horčica, pálivá papriková pasta, chren v poháriku, sušené paradajky v oregánovom oleji, šľahačková smotana, kocka droždia. A nedávno som tam vložila napácované mäsko na zajtra zakryté fóliou.
   Takže dnešný obed som začala uvarením cestoviny v osolenej vode. Kým voda zovrela, v kastróli som na olivovom oleji opražila dve cibule nakrájané nadrobno. Pridala som 4 kúsky sušených posekaných rajčín v oleji a kúsok paradajky - zvyšok z raňajok. Pribudli dva naplátkované strúčiky cesnaku a lyžica hustého paradajkového pretlaku. Masa si poškvrčala, hodila som do nej pár drobných kúskov brokolice, osolila a podliala som to vodou, aby sa mohla podusiť. Vrela na miernom ohni asi desať minút,
Pridala som skoro celú konzervu kukurice a kúsok vňate jarnej cibuľky
Zmes prevrela, redukovala sa zbytočná tekutina,nakoniec som prisypala dve hrste strúhanej Goudy, ktorá omáčku ochutila aj zahustila zároveň.
Vtedy som už zliala vodu zo špagiet, necedila ani nepremývala som ich, rovno na ne putovala omáčka. Dobre som celé premiešala a jedlo bolo hotové.
Za čerstva je to mazľavejšie, lepšie sa šmýka, státím cestoviny nasajú omáčku a sú už suchšie potom, s tým treba rátať, takže najlepšie je ich konzumovať do 10 minút od dohotovenia. 



Žiadne komentáre: