nedeľa 5. júla 2015

Melónová granita


V horúčavách dobre padne ľadové osvieženie. Melóny jeme dobre vychladené každý deň, ale nie vždy natrafíme na sladučké kusy. V tom prípade máme na výber - buď ich zjeme menej chutné alebo z nich vymyslíme nejakú lakotu. V čase prebytkov ovocia (čo je u nás veľmi zriedka, lebo stihneme skonzumovať enormné množstvá za surova), zvyknem robiť mrazenú ovocnú dreň, zdravší druh zmrzliny. To len ovocie posekám v mixéri a dám zamraziť.
Granita je pomixované ochutené ovocie, ktoré sa počas mrazenia viackrát premieša vidličkou, aby dreň ostala v kryštálikoch.
Melón bol práve veľmi vhodný, obsahoval skoro nulové množstvo semienok, takže s vyberaním nebol problém. Lyžicou som ho vysekala do mixéra, pridala jednu pokrájanú nektarinku, šťavu z celej limetky, lístky mäty a trocha krémového medu

Premixovanú zmes som preliala do nádobky vhodnej do mrazničky
Počas mrazenia som zmes viackrát vidličkou premiešala, spočiatku mrzli len okrajové časti
potom sme sa vybrali na nočnú prechádzku mestom, aby sme si vyvetrali hlavy pred spánkom, vonku bolo 22°C o polnoci.
Granita sa má mraziť 3-4 hodiny, ja som ju mala v mrazničke až do rána, ešte som ju premiešala pred spaním.
Ráno vyzerala po premiešaní vidličkou takto krásne
Naložila som ju do zmrzlinových pohárikov a mohli sme si pochutiť. Je to naozaj vynikajúce osvieženie, bombová chuť ovocia v spojení s mätou a medom. 

Žiadne komentáre: