piatok 24. júla 2015

Mexická hovädzia polievka so zeleninou


Táto polievka mi nedala pokoj už dosť dlho. Čakala som, kým dozrie tunajšia kukurica a práve keď som sa chystala ísť na trh, susedka ma prekvapila vedrom plným tejto žltozrnnej dobroty. Plus priniesla aj krásnu čerstvú voňavú zelenú papriku. Ona má obrovskú záhradu, ale tým pádom aj kopu roboty. Som jej veľmi vďačná a keď pečiem, vždy dostanú koštovku.
Mexickú kuchyňu milujem. Asi preto, lebo má veľmi blízko k maďarskej kuchyni -množstvom používanej zeleniny, hlavne paradajok, paprík, hrášku, fazule, štipľavých paprík, bohatosťou chutí. Obľúbila som si aj avokádo, ale zasa koriander nemôžem ani cítiť a morské plody obchádzam tiež oblúkom.
Dnešná polievka je výnimočná, nikdy som ešte takto polievku nevarila a nebola chuťovo tak bohatá. Darmo, Mexičania sú gurmáni!
   Ako základ treba uvariť hovädzí vývar. Varila som ho z hovädzej nožiny, ktorú som zaliala studenou vodou, osolila a v tlakovom hrnci varila hodinu.
Mäso úplne zmäklo, povyberala som ho z vývaru, odložila zatiaľ bokom a v tekutine som ďalšiu pol hodinku tiež pod tlakom varila koreňovú zeleninu, čierne celé korenie, cibuľu, jednu paradajku a jednu zelenú papriku a dva strúčiky cesnaku.

 Takže základ bol hotový. Teraz som očistila a nakrájala zeleninu: mrkvu, cibuľu, zemiaky, kukuricu som pokrájala na dvojcentimetrové kolieska, dve paradajky som blanšírovaním zbavila kože a tiež pokrájala, kúsok hlávkovej kapusty zasa na rezance. Všetko som dala do kastróla
a zaliala som to precedeným hovädzím vývarom, ochutila mletou rascou, priviedla k varu a na slabom ohni varila do zmäknutia všetkej zeleniny. Tu som mala pocit, akoby som robila dvojitý vývar consomé, avšak bez vaječných bielkov. Aj na ten sa chystám, tak niekedy nabudúce.
Ochutnala som najtvrdšiu zeleninu - mrkvu, bola uvarená, tak som polievku odstavila a prisypala do nej pár lístkov petržlenovej vňate. V originále má byť samozrejme koriandrová vňať, ale naozaj sa s ňou neviem skamarátiť.
Úžasne chutná, farebná a sýta polievočka, čo poviete? Čakám ňou manžela, vráti sa z dlhej cesty, tak nech ho víta domáca plnohodnotná strava. A stopro si do nej dá chilli. Ja som ho kvôli dcérke nedala do celej polievky. Mimochodom, aj jej veľmi chutila, takže maminka je šťastná.

Žiadne komentáre: