streda 22. júla 2015

Smoothies alebo zmixované ovocie a zelenina - výživná bomba


Pripraviť si smoothie nevyžaduje veľké umenie, stačí mať chuť na tento nápoj  plný hodnotných živín, výkonný mixér či smoothiemaker, ktorý si poradí aj s tvrdšími druhmi ovocia či zeleniny a dodržať pár zásad v kombinácii surovín.
     Ja sa držím rady kombinovať ovocie s ovocím  a zeleninu so zeleninou, listové druhy ako špenát, šalátové listy a bylinky sa môžu dávať k ovociu aj zelenine a mrkva môže ísť ako jediná taktiež k ovociu. Na rozriedenie šťavy používam minerálku alebo čistú vodu, v lete suroviny dobre vychladím alebo pridám do mixérovej nádoby pár kociek ľadu. Riedenie je potrebné pri druhoch, ktoré nemajú veľa šťavy a aj preto, aby sa nápoj dal vypiť a nemusel sa konzumovať lyžičkou. Väčšinou dávam sladšie druhy ovocia so sladkými a kyslejšie tiež zvlášť, vtedy za účelom lepšej chuti pridám aj med alebo cukor.
    Dnes som pozbierala posledné strapce červených ríbezlí, pár kúskov dozretých černíc a lístky mäty. Z trhoviska mám zopár čiernych čerešní, krásne veľké čučoriedky a rímsky šalát mám z obchodu. Použila som z neho tri listy, ostatné som pohádzala len tak ako mi prišli pod ruku, čerešne samozrejme bez kôstky a všetko dôkladne umyté. Hneď na začiatku som priliala asi deci chladnej minerálky a po premixovaní tiež ešte asi toľko.
Kupované čučoriedky sú šľachtené, velikánske oproti tým, ktoré sme nedávno našli na túre v lese, tie boli drobučké, ako aj lesné jahôdky a maliny. Ale ich chuť bola neobyčajná.


Dcérka mala pekný zážitok, že mohla ochutnať lesné plody. Naozaj sme ich len ochutnali a dohodli sa, že je to maškta pre lesné zvieratká.

Inokedy som zasa robila inak ochutené smoothie, toto bolo zo zeleného jablka, kiwi, polníčka a listového šalátu, ochutené citrónovou šťavou a medom
Ďalšie som robila z mrkvi, ananásu, pomarančov, šalátu a pridala som pár kvapiek tekvicového oleja


Oranžové smoothie som robila z červeného grepu, jablka a mrkvi 

škoricové bolo v zložení: jablko (keďže som mala len jedno, doplnila som jablkovým džúsom), mrkva, polníček a veľa škorice
 Toto vlaňajšie letné som namixovala zo žltého melónu, banána, vanilkového cukru a ľadu.Bolo naozaj vynikajúce, osviežujúce a sýte, nahradilo v horúčave jedno denné jedlo

 A toto krásne žlté je môj favorit v zložení: banán, marhule, mango, voda. Vrele odporúčam.

Také trocha ukľudňujúce som si namixovala po náročnom dni, je tam totiž medovka, maliny, čučoriedky, jahody a červený grep. Nazvala som si ho Karmínovočervené smoothie

Dúfam, že som vám urobila chuť aspoň na jedno z týchto mojich alebo na akékoľvek iné smoothie. Ja mám rezervy čo sa týka mixovania zeleniny, viac mi chutia sladko-kyslé nápoje, asi preto si vyberám skôr tie ovocné. Ale ako vidíte, variácií je nespočetné množstvo, ovocia a zeleniny v lete habadej, tak hor´sa do prípravy skvelej dobroty!


2 komentáre:

Unknown povedal(a)...

Až mi sliny tečú :D Aj ja veľmi obľubujem smoothies aj freshe, v každom ročnom období, je to pomaly závislosť :) Inšpirujem sa stále na internete, od kamošiek či v telke, nápadov nikdy nie je dosť. Momentálne skúšam aj zelenšie drinky, prekvapil ma zeler, že je fakt dobrý až by som nečakala, takže pridávam nápadíky, z ktorých som naposledy čerpala https://www.eujuicers.sk/magazin/zelene-stavy-su-chutnejsie-ako-si-myslite :))

Iveta Lencse povedal(a)...

To je super, teším sa:-) Ďakujem za milý komentár a link, idem ho otvoriť a popozerať inšpirácie.