streda 7. januára 2015

Pečené marinované bravčové rebierka


 

O takýchto fajnových, do chrumkava upečených rebierkach sa mi snívalo už pár týždňov. Konečne som ich uvidela v obchode, nemohla som im odolať. 
Aby boli správne ochutené, ponatierala som ich pár hodín pred pečením marinádou z pár polievkových lyžíc kečupu, horčice, medu, trošky octu a mletých korenín v zložení: zázvor, sušený cesnak, koriander, mletá červená paprika, rasca a soľ.
Pred samotným pečením som ich vybrala o niečo skôr z chladničky, kde boli uložené zakryté alobalom. Rúru som vyhriala na 180°C. Väčší plech som vymastila roztopenou bravčovou masťou a vystlala plátkami dvoch cibúľ.
Na túto "perinku" som poukladala rebierka. Prvé som aj začala krájať na porcie, keď mi manžel navrhol, aby som ich nechala v celku. Poslúchla som ho:-) Takto som ich piekla 1,5 hodiny, občas ich trebalo podliať vývarom, obrátiť a ponatierať výpekom.

  Kým sa rebierka piekli, venovala som sa prílohe. Mala som pekné menšie zemiaky vhodné na opekanie. Uvarila som ich v šupke, vychladnuté obielila a na panvici s trochou oleja som ich opekala, kým chytili červené líčka:-)


   
Rebierka už prevoňali celý byt, mäso sa začalo oddeľovať od kostí, bolo načase ich povyberať a servírovať.
Samozrejme, nesmeli chýbať almapapriky, ktoré sa mi podarilo odložiť v štipľavom náleve a sladkokyslé uhorky.
  Môj sen sa naplnil, užívala som si fantastické chute, obhrýzajúc kosti.
Na moje prekvapenie, manžel nebol príliš nadšený medovou príchuťou. Ja o to viac! Takže moja rada na záver: dopredu konzultujte výber surovín so stravníkmi, vyhnete sa neskôr výčitkám svedomia, že ste zjedli skoro celý plech rebierok sami;-)

6 komentárov:

jarka povedal(a)...

Ivetka gratulujem , krásny úvod , teším sa tvojej stránke, určite si nenechám újsť ponuku tvojich ponúkaných receptov. Teším sa , dala si tomu "na frak" viac nekomentujem :-) Poviem, hovorila som synovi, že pre mňa stránky so zdravou výživou nejak nemusím, mám rada takéto rebierka , čo aj určite spravím, aj ked mne vyhovuje s medom. Pozdravujem :-)

Iveta Lencse povedal(a)...

Potešila si ma, Jarka, dúfam, že budeš spokojná. Ďakujem za podporu:-)

Mariana povedal(a)...

Máš veľmi pekný blog Ivetka. A tak to má byť,si taká výborná kuchárka a s foťákom to vieš takisto skvele,že by bola veľká škoda,keby si ho nemala.

Iveta Lencse povedal(a)...

Ďakujem za podporu, Mariana:-) nejaký základ mám a ostatné sa hádam doučím;-)

Motyka povedal(a)...

Skúsila som Ťa tu vyhľadať a som šťastná, že sa mi to podarilo. Máš krásny blog a nepochybujem, že budeš úspešná. Keď som si trošku podrobnejšie prešla Varechu, tak som pochopila prečo si odišla. Tiež by som to na Tvojom mieste asi tak urobila. Viac nechcem. Želám Ti veľa úspechov, návštevu ľudí, ktorí vedia oceniť Tvoju šikovnosť, nápaditosť a kreativitu. Prídem určite častejšie. Teraz už pozdravujem

Iveta Lencse povedal(a)...

Krásne sformulované, Motyka, ani si nemôžem viac priať, ako takéto uznanie svojej snahy. Ďakujem pekne za každé slovo, veľmi si ma potešila:-)