utorok 13. januára 2015

Fínsky koláč

Fínsky koláč som piekla vlani prvý krát. Včera som mala nejaké jabĺčka, tak som si jeho prípravu zopakovala. Je to na suroviny a čas nenáročný koláč.
Budete potrebovať:
Na cesto:
15 dkg masla
10 dkg kryštálového cukru
2 vajcia
5 dkg mletých mandlí
20 dkg polohrubej múky
1 čajovú lyžičku(ČL) mletej škorice
Na pokládku: 60 dkg jabĺk (to sú 4 väčšie jablká)
                       2 vajcia
                       1 dcl mlieka
                       1 vanilkový cukor  
Piekla som na plechu menšom, má 36x22 cm

Postup: Maslo sa vyšľahá s cukrom, pridajú sa celé vajcia, prešľahajú sa, prisypú sa mleté olúpané mandle.

Prisype sa múka, v ktorej je rozmiešaná mletá škorica, poriadne premiešame.
Dostaneme lepivé cesto, treba ho nechať pol hodiny v chlade.
Zatiaľ si vystelieme plech papierom na pečenie. Ja si pečenie bez neho neviem predstaviť, ak by som mala ísť na opustený ostrov, brala by som ho určite so sebou:-)
Cesto na plech presunieme ako najšikovnejšie vieme, potom ho nejak urovnáme,mám rada na tento úkon túto bielu pomôcku, krásne sa ňou urovnáva nielen cesto ale aj krémy a polevy.
Prstami sa snažíme dostať cesto asi 1 cm na okraji ako ohrádku.
Nasleduje čistenie a krájanie jabĺčok. Tenké plátky ukladáme tesne ako rybie šupiny na celé cesto. Jednou rukou pritom nezabudneme zapnúť rúru, aby sa vyhrievala na 220°C.
 A už len zaliať zmesou dvoch celých vajec, mlieka a vanilkového cukru.
 
Po naliatí plechom pohýbeme do strán, aby sa zmes dostala všade. A teraz šup-šup do rúry! Bude tam skoro 25 minút. Ak by jablká moc prihárali, treba ich prekryť alobalom. Pri použití väčšieho plechu budete mať tenšie a chrumkavejšie cesto. Upečený koláč môžete posypať práškovým cukrom. Je veľmi chutný.

4 komentáre:

Mariana povedal(a)...

velmi pekne vyzera

Iveta Lencse povedal(a)...

Ďakujem:-)

jarmila povedal(a)...

Vyzerá veľmi lákavo. Niekedy určite vyskúšam

Iveta Lencse povedal(a)...

Nech sa vydarí!:-)