pondelok 5. januára 2015

Guľky z medovníčkov s chuťou Marlenky

Posledné Vianoce u nás medovníčky nejak nešli. Malá dcérka mi tentoraz nechcela pri ich príprave ani pomáhať, čo sa mi zdalo čudné. Ale tak, deti..

Vianočného pečiva bolo dosť, tak práve medovníčky ostali na ocot. Vedela som, že nie nadlho, pretože rada recyklujem:-)
Všetky zvyšné medovníky som pomlela na mlynčeku na orechy. Bolo ich takmer 60 dkg. Keďže som tu vo Švajčiarsku nenašla normálne husté Salko, len riedke kondenzované mlieko, musela som si pomôcť inak. Vo väčšej rajnici som rozpustila približne 150 g kryštálového cukru na karamel a keď bol už krásny hnedý(pozor, nespáliť!), zaliala som ho skoro celou konzervou kondenzovaného nesladeného mlieka. Horúci karamel sa pri styku so studeným mliekom scvrkne a poriadne pení, treba ho neustále miešať na strednom ohni, aby sa znova rozpustil a tým zahustil mlieko. Trpezlivosť tu priniesla nie ruže, ale fantastický karamelový krém, ktorý som ešte zjemnila kúskom obyčajného masla.
Do tejto časom vychladnutej masy som nasypala dve hrste pomletých orechov. Nejaké orechy som dala bokom na obaľovanie.
Tiež som tam vsypala skoro všetky pomleté medovníky a poriadne som všetko premiešala.
Naolejovanými rukami som formovala menšie guľky, tie som obalila vo zvyšku mletých medovníkov a mletých orechov. Guľky som ukladala na veľký tanier a nechala som ich na balkóne poriadne stuhnúť. Vonku bolo okolo nuly.
Po čase som ich ešte pooblievala karamelovým topingom, keďže tu som Pikao v obchode nenašla a čokoládový toping bol vypredaný, na regále som našla len predajný štítok.
 Guľky chutili úplne ako Marlenka, zožali úspech aj na návšteve, kam som ich brala spolu s kokosovými trojuholníkmi a syrovými pagáčmi. Takže, som vlastne rada, že sa medovníčky minuli. Dala som do nich výborné suroviny a kus svojho srdca:-)

4 komentáre:

Celá povedal(a)...

pekná inšpirácia, mám rada guľky, akékoľvek, je mi to šikovné, keďže kvôli diabetu v rodine vlastne klasické sladké vôbec nepečiem

Iveta Lencse povedal(a)...

Ďakujem:-)

Unknown povedal(a)...

jeee...vypada to skvele! Uz dlouho hledam jednoduchy recept na medovnik. Urcite vyzkousim. Diky za inspiraci

Iveta Lencse povedal(a)...

Andrea, ďakujem. Verím, že ti bude chutiť, nám bolo málo:-)