pondelok 29. februára 2016

Pikantná baklažánová nátierka

Neviem, kedy som si obľúbila baklažán, len si pamätám, že ma dávnejšie neočaril a posledný rok sa ho neviem dojesť. Z tejto nátierky som zjedla strašne veľa.
Základný recept mám od mamy, ona má cesnakovo-baklažánovú nátierku tiež veľmi rada. Ja som ju ešte doplnila kápiou, medvedím cesnakom a tahinovou pastou, tá tam ale nemusí byť.
Suroviny:
1 baklažán, 1 kápia, pol cibule, 2 strúčiky cesnaku, medvedí cesnak podľa chuti, 2 ČL tahinovej pasty, 0,5 dcl olivového oleja, čierne mleté korenie, soľ, citrónová šťava na dochutenie
Postup:
umytý baklažán a papriku som dala piecť do rúry na 210°C. Baklažán som popichala vidličkou.
Paprika bola hotová skôr, po vybratí som ju hneď strčila do mikroténového vrecka a nechala zmäknúť, potom som z nej ľahko odstránila kožu.
Baklažán som po upečení (čo trvalo asi 45 minút) nechala chvíľu vychladnúť a tiež som z neho stiahla kožu.
Dužinu som spolu s paprikou zbavenou jadrovníka a semienok a dvomi strúčikmi cesnaku pomlela.

Do misy som priliala oleje(ja som pridala aj 1ČL rakytníkového), soľ a korenie, pol cibule nakrájanej na drobno, posekaný medvedí cesnak a tahinovú pastu.
Celé som dochutila citrónovou šťavou. Po odstátí sa všetky chute lepšie prepoja.
Pripravila som hrianky zo staršieho chleba a mali sme vynikajúcu večeru a dnes aj raňajky.
Takéto zeleninové nátierky sú výbornou alternatívou k maslu a iným tukovým nátierkam. Plus zelenina sa už nežiada k tomu, veď je tam toho dosť. Cesnak mi síce vyštípal jazyk, ale určite ma obdaril aj svojimi blahodárnejšími účinkami.

Žiadne komentáre: