streda 10. februára 2016

Dolnozemské zemiaky (Alföldi krumpli)

Či ako príloha, či ako samostatné jedlo je to na vylízanie taniera. Aspoň mne to tak chutí.
Nikdy by ma taká kombinácia nenapadla spolu, preto sú dobré nápady z kuchárskych knižiek. Tento je z knihy 100 legjobb magyar étel -100 najlepších maďarských jedál.
Nečudujem sa, že aj toto sa dostalo do výberu.
Dostupné suroviny, rýchla príprava, známe chute a nič ťažké ani pre začiatočníka. To sú výhody, ktoré iste ocenia aj iní.
Suroviny:
4 zemiaky, 1 mrkva, kúsok zeleru, 1 petržlen, 1 cibuľa, 1-5 paradajok(podľa veľkosti), 1 zelená paprika, olej podľa potreby, soľ
Príprava:
Očistené zemiaky som nakrájala na polcentimetrové kolieska, osolila a porozkladala na utierku.
Po pár minútach som ich v tej utierke osušila.
Zatiaľ som očistila aj ostatné suroviny a pokrájala ich na menšie kúsky - cibuľu nadrobno.
Pracovala som v jenskej mise, do ktorej sa potom zmestia aj zemiaky a na panvici.
Na panvicu som naliala trocha oleja a opekala kolieska zemiakov z oboch strán. Opečené som vyložila bokom do misy.
V jenskej mise sa zatiaľ opekala cibuľa na lyžici oleja spolu s koreňovou zeleninou. (Tu som zabudla posypať červenou mletou paprikou, ale koniec-koncov ani tam nechýbala) Podľa potreby ju treba podliať malým množstvom vody, osoliť a zakrytú dusiť. Keď bola polomäkká, pridala som papriku a paradajky. U mňa to boli drobné, tak som dala asi 5 či 6.
Spolu sa zelenina dodusí do mäkka, kým sa aj všetky zemiaky opečú. Všetko sa urobí skoro naraz. Väčšie množstvo zemiakov odporúčam upiecť v rúre.
Čakala som, kým sa šťava spod zeleniny zredukuje, vtedy som pridala zemiaky a plameň vypla.
Po dôkladnom premiešaní sa môže jedlo podávať. Výborné k chudšiemu mäsu alebo rybe. Ja som so zemiakmi opiekla aj plátky lahôdkového tofu, aby boli aj bielkoviny. Bolo to spolu veľmi chutné.

Žiadne komentáre: