utorok 9. februára 2016

Krúpková polievka so zeleninou

Hustá a sýta polievka, ktorá prehreje.
 Jačmenné krúpy sú veľmi zdravé, je dobré použiť ich aj namiesto cestoviny.
Pamätám si zo škôlky, že som ich neznášala, nešli mi dolu hrdlom, potom zavolali tetu kuchárku a tá ma nasilu nakŕmila. No hrozný zážitok! Som rada, že také spôsoby teraz už nie sú akceptované.
Zachutili mi len pred pár rokmi, keď ich varila mama v polievke. Milujem jej polievky. A som rada, že dcérka krúpky má rada. Používam menšie, tieto sú perličky.
Pol hrnčeka krúpkov som premyla pod horúcou vodou na sitku, potom som ich dala variť spolu s kúskami zeleru a petržlenu do litra osolenej vody. Ak mám sušené huby, namočím ich cez noc a dám variť spolu s krúpkami. Teraz som nemala, tak som použila len hubový prášok, dodá výbornú chuť.
Keď boli krúpky polomäkké, nakrájala som 1 mrkvu,  kúsok póru(namiesto cibule), 1 zemiak a strúčik cesnaku. Na lyžičke masla som podusila mrkvu spolu s pórom.
Keď začal pór hnednúť, vypla som plameň, pridala lyžičku červenej mletej papriky, premiešala a takto pridala do vriacej polievky. Hneď nasledoval aj zemiak a naplátkovaný cesnak. Polievku som varila, kým zemiak zmäkol.
Z tejto dávky vyjdú 3 porcie.

Žiadne komentáre: