streda 3. februára 2016

Červená polievka bez rajčín

 Jej krásna farba spestrí tieto ufňukané februárové dni, keď snehu ešte stále či skôr už nie je. Dnes u nás celý deň prší.
 Vitamíny si treba dopĺňať hlavne zo stravy a nie v tabletkovej forme, tak som dnes volila túto sýtu zeleninovú polievku inšpirovanú receptom od Darinky.
Suroviny:
1/2 oranžovej(maslovej) tekvice, 1 menšia cvikla, 1 mrkva, kúsok póru, 2,5 dcl vývaru, voda, soľ, bylinkový olej, ocot, sladká smotana
Postup:
Zeleninu som očistila a pokrájala na menšie kúsky. Zaliala som ju vriacim zvyškom mäsovej polievky a doplnila vodou tak, aby bola ponorená.
Varila som ju pod pokrievkou, kým všetka zmäkla. Inokedy cviklu postrúham, lebo sa varila najdlhšie. Počas varenia som tekutinu trocha osolila a na konci som priliala asi deci smotany.
Po odstavení som celé pomixovala ponorným mixérom.
Tento kryt je veľmi dobrá pomôcka, bráni kydaniu a prskaniu mixovaných pokrmov kade-tade po kuchyni. Aj z bezpečnostného hľadiska je to dobré, pretože často mixujem horúce jedlá. Takisto kryt používam pri šľahaní smotany na šľahačku, predsalen netreba potom utierať prskance po celej kuchyni a spotrebičoch či nádobách na kuchynskej linke.
Na dochutenie polievky som pridala lyžičku octu a trocha bazalkového oleja. Varené vajíčko už čakalo nachystané. Obľúbila som si teraz rakytníkový olej, ním som porcie polievky pokvapkala.
Je to vskutku výborná a variabilná polievka. Hodí sa do nej aj nastrúhaný syr, či kúsky mozarelly.

Žiadne komentáre: