utorok 9. februára 2016

Zemiakovo-brokolicové mafiny

Robila som ich k dusenej hovädzine so zeleninou. Recept pochádza z knižočky Recepty z Nového Času pre ženy 2009.
Šlo o nedeľné varenie, mäsová polievka sa tiahla na sporáku, tak som brokolicu nevarila, ale parila na sitku nad polievkou do polomäkka.
Suroviny:
1/4 brokolice, 400g zemiakov, 1 malá cibuľa, 150g hladkej múky, lyžička prášku do pečiva, 1dcl kefíru, 2 vajcia, 6PL oleja, soľ, mleté čierne korenie, petržlenová vňať
Postup:
Papier na pečenie som namočila a zhúžvala, tak sa dali ľahšie vyložiť jamky na mafinovom plechu. Plnila som ich po oschnutí papiera.
Očistené zemiaky som postrúhala najemno a vytlačila z nich šťavu, tú som neskôr použila na zahustenie dusenej hovädziny. Zemiaky som osolila, pridala vajcia, olej, kefír, korenie, nadrobno pokrájanú cibuľku a nasekanú predparenú brokolicu a petržlenovú vňať.
V múke som rozmiešala prášok do pečiva a pridala k zemiakovej hmote. Všetko dôkladne premiešané vyzeralo sľubne.
Rozdelila som to do mafinových jamiek, vyšlo 6 veľkých.
Mafiny sa piekli v predom vyhriatej rúre na 180°C skoro 40 minút.
Bol to môj prvý pokus o takúto prílohu, inokedy určite zvýšim podiel brokolice na úkor múky, tá ma tu nejak rušila, aj keď ako príloha k mäsu so šťavou to bolo výborné. Ako samostatné jedlo by sa mi to s toľkou múkou nepáčilo. A určite by som uvítala, ak by sa cesto nenalepilo na papier, mafiny sa ťažko vyberali.

Žiadne komentáre: