streda 24. februára 2016

Alfredo chicken - eintopf

Verzií na toto cestovinové jedlo rozšírené najmä v Amerike a pôvodom z Talianska je viac. Ja som ako prvú uvidela práve robenú v jednom hrnci.  Inšpiráciu z Fb som si urobila po svojom a musím povedať, že sa jedná o chutné, rýchle a ľahko pripraviteľné jedlo. Sú to kuracie kúsky s brokolicou a cestovinou penne/rúrkami v smotanovo-cesnakovej omáčke so syrom. Alfredo bol zrejme taliansky kuchár - majiteľ reštaurácie.
Suroviny:
1 kuracie prso bez kosti a kože, 2 strúčiky cesnaku, 2 PL olivového oleja, čerstvo mleté čierne korenie, soľ, 200ml kuracieho vývaru, 150ml sladkej smotany, 1/2 menšej brokolice rozobratej na ružičky, 100g cestoviny penne expres (panzani)
postup:
očistený a posekaný cesnak som opekala na oleji, pridala som kocky kuracieho prsa, plameň zvýšila, aby sa mäso rýchlo opieklo, okorenila som ho a mierne osolila. pridala som brokolicu, zaliala horúcim vývarom, prisypala cestovinu a pridala aj smotanu. za častého miešania som celé dusila-varila, kým sa cestovina neuvarila, t. j. pár minút. Do hotového som primiešala strúhaný taliansky syr. Tento máme veľmi radi a nie je ho veľa, také podarené menšie balenie, čo nám úplne stačí. Má výraznú chuť, preto ho netreba veľa a soliť treba tiež opatrne, hlavne ak je aj vývar slaný.





Skutočne expresné varenie a skvelá chuť, presne tieto druhy jedál mám najradšej.


Žiadne komentáre: