utorok 1. marca 2016

Hubovo-smotanová dobrota

Recept zo starého výstrižku ženského časopisu, ani neviem ktorého. V rámci starých restov skúšam takmer všetko, čo ma zaujalo pred rokmi a odložila som si to. Kopa odskúšaných receptov sa pomaly ale isto zvyšuje. No pribúdajú aj nové zaujímavosti. Takže vždy je čo ochutnávať, vytvoriť si názor, zbierať skúsenosti.
A čas je stále môj nepriateľ. Bodaj by ho bolo viac! Je toľko iných činností, ktoré mám rada, ktoré ma napĺňajú a ktoré čakajú, kedy sa im budem venovať. Takže na varenie a prípravu jedál si priestor hradím väčšinou keď je vonku škaredo, tak ako aj dnes. Psa by človek ľutoval vonku, silný vietor a ešte silnejší lejak. A jesť sa predsa musí, tak spájam príjemné s užitočným.
Púšťam si hudbu popritom, našla som super stanicu Vlna, fajn pesničky mojej mladosti, veselo naladený kolektív moderátorov, sú super!
A prezentujem ďalšiu rýchlovku z chutných a jednoduchých surovín: Na jednu porciu:
3 väčšie šampiňóny, 1 PL oleja, polovička téglika kyslej smotany, 1 vajce, pažítka alebo kôpor na posypanie, červená mletá paprika, mletá rasca, soľ
Postup:
očistené huby som pokrájala na osminky a z každej strany opiekla na oleji.
Pridala som mletú rascu, ešte chvíľu piekla, potom posypala soľou a červenou mletou paprikou, premiešala a hneď pridala smotanu.
O chvíľku aj rozklepnuté vajce. V predlohe bolo nechané ako volské oko, ale mala som na panvici málo smotany(keďže jedna porcia) a tá sa začala rýchlo redukovať, tak som nemohla čakať, kým sa vajíčko upečie vcelku, premiešala som celé jedlo a vypla plameň. Ešte som ho posypala kôprom.
Môžu sa použiť aj iné čerstvé huby. Je to jednoduché, rýchle a veľmi chutné jedlo.

Žiadne komentáre: