piatok 24. júna 2016

Zapekané baklažánové rolky

Dnes som sa inšpirovala receptom z blogu inkitchenopen.cz. Tam to bolo na stredomorský spôsob, ja som skombinovala, čo som doma našla.
suroviny:
1 baklažán, tenké plátky schwarzwaldskej šunky, 200g šampiňónov, 1 malý topinambur, 3 jarné cibuľky, pol nového cesnaku,olej, soľ, oregano, čierne korenie mleté, kúsok paradajky, 2 PL sterilizovanej kukurice, bryndza, tvrdý syr na strúhanie
postup:
baklažán som pozdĺžne pokrájala na tenšie plátky, osolila, pokvapkala olejom a predpiekla v rúre na 200°C, kým začal chytať farbu.

Cibuľu a cesnak pokrájané na kúsky som pomaly opekala na panvici s trochou oleja, pridala som hneď aj kúsky topinamburu.
Zmes som posypala korením a osolila. postupne som do panvice pridávala očistené a pokrájané šampiňóny a kúsok paradajky.


Zmes sa pekne podusila, nakoniec som pridala kukuricu a plnku som nechala vychladnúť.
To už boli vychladnuté aj predpečené plátky baklažánu. Takto som ich vrstvila: na baklažán šunku, potom lyžicou plnku a navrch namrvenú bryndzu.
Plátok som zvinula a vložila do vymasteného pekáča.
Všetky naplnené rolky som potom posypala strúhaným syrom,
vložila do predhriatej rúry a zapekala na 200°C, kým sa syr neroztopil.
Medzitým som pripravila aj prílohu: petržlenové zemiaky. Zemiaky som parila a keď boli mäkké, nasypala som ich do kastróla, kde som udusila na masti hrsť petržlenovej vňate.
Mali sme výdatnú a chutnú večeru a k nej dobre vychladené pivko:-)

Žiadne komentáre: