pondelok 6. júna 2016

Pikantné rezance s klobásou a so syrom

Zase som si listovala mexickú kuchárku a je v nej toľko dobrých nápadov, že ich vyťahujem a skúšam. Zatiaľ ma ešte ani jeden nesklamal.
Toto jedlo je na prvé počutie celkom nezvyčajne poskladané, ale verte mi, že je veľmi chutné. Som rada, že som sa naň dala a nič by som nemenila, je to dobré presne takto. Druhá vec, ktorá je jeho prednosťou, je tá, že sa k jeho príprave dá použiť zvyšok uvarených cestovín, podľa možnosti tenučkých, tzv. niťoviek. To bol aj môj prípad, rezance mi ostali od mäsovej polievky.
Takže poďme nato, udávam množstvá, ktoré som použila ja.
Suroviny:
300g uvarených niťoviek ( v originále sa niťovky uvaria s jedným bobkovým listom)
1 červená cibuľa
2 veľké strúčiky cesnaku
2 PL oleja
kúsok údenej domácej klobásy (v originále chorizo)
1 zelená paprika
chili paprička podľa chuti
2 dcl domácej paradajkovej šťavy
soľ
čierne mleté korenie
oregano, (1 bobkový list k uvareniu cestovín)
syr na strúhanie výraznejšej chuti
posekaná čerstvá petržlenová vňať( v originále koriandrová vňať)
Postup:
Tu sú cestoviny, ktoré mi ostali.
Ak zvyšky nemáte, v dostatočnom množstve osolenej vody s bobkovým listom ich nechajte prejsť varom, prepláchnite studenou vodou, sceďte a nechajte odkvapkať.
Pekáčik som vymazala olejom, na zvyšku som popražila pokrájanú cibuľu a zelenú papriku, prihodila som plátky čerstvej chili papričky.
Klobásku som pokrájala na kolieska a pridala opekať na panvicu, rúru som zapla na 200°C.
Skoro som zabudla na cesnak, aj ten sa poopekal.

Opečenú zmes som posypala čiernym korením a zaliala paradajkovou šťavou. pridala som aj oregano (nevšimla som si, že sa mi minulo, tak som dala provensálske korenie, ktoré ho obsahuje tiež)
Obsah panvice hneď zaškvrčal, nechala som ho prevrieť a prisypala som rezance.
Treba ich poriadne premiešať v tej omáčke a oheň vypnúť.
Ak je niekto veľmi-preveľmi hladný, už aj v takejto podobe to bude veľká dobrota, odpadne mu zapekanie. Ja som však bola trpezlivá.
Zmes putovala zaraz do pekáčika, tam som ju urovnala a navrch nastrúhala syr.
Zapekanie trvalo na tých 200°C presne 15 minút, to už okraje hnedli.
Myslela som si, že mi tam ten syr nebude pasovať. Ale on je tam celkom dobrý!
To vraví tá, ktorá miluje syrové zapekance:-) Je to pikantné a zase trošku iné, ale hlavne veľmi chutné.
Jednoducho, treba vyskúšať a ochutnať;-) A tu je predloha, ktorá ma zlákala

Žiadne komentáre: