nedeľa 26. júna 2016

Krúpy s mangoldom

Krúpy zaraďujem do jedálnička len odnedávna. Sú veľmi prospešné obsahom dôležitých látok, sú sýte a dajú sa pripraviť naozaj všakovako ako samostatné jedlo i ako príloha.
Dnes som chystala na obed mangold, tak mi napadlo skombinovať ho s touto zdravie podporujúcou obilninou.
Prepláchnuté krúpy som zaliala vodou o hrúbku palca vyššie, osolila a pridala trocha oleja. Pod pokrievkou sa dusili 15 minút. Plameň som vypla a nechala ich dôjsť ešte asi 20 minút.
Krásne sfarbené listy mangoldu som doplnila aj lístkami šťaveľa.
Umytým som oddelila stonky a pokrájala na malé kúsky.
Tie som dala na panvicu s olejom ako prvé spolu s plátkami mladého cesnaku. Po chvíli som ich podliala vodou, vždy ju trebalo dopĺňať podľa potreby, panvicu som nezakryla. Keď boli stonky polomäkké, pridala som aj posekané listy spolu s lístkami bazalky.

Celé som mierne osolila a nechala znovu podliate dusiť spolu.
Po niekoľkých minútach som priliala celý kelímok sladkej smotany a nechala ju na miernom ohni redukovať. Nakoniec pribudlo už len maslo na zjemnenie a jedlo som dosolila.
Časť omáčky som zmiešala s uvarenými kolienkami, ktoré si pýtala k obedu malá. Veľmi jej chutilo, aj keď spočiatku vravela, že to zelené tam nechce. Nakoniec  pri prázdnom tanieri vyhlásila, že lepšie ešte nejedla. To má od ocinka:-))
jemu a sebe som nabrala krúpy zmiešané zo zvyškom omáčky. Boli vynikajúce a mám ich vraj robiť častejšie.

Žiadne komentáre: