utorok 3. mája 2016

Rafaello rezy

Ak ma zaujme nejaký dobre vyzerajúci a hlavne jednoduchší recept, neváham sa doňho pustiť hoci aj hneď. Musím však mať aj príslušné suroviny. Biela Orion čokoláda bola síce naplánovaná na niečo iné, ale to neponáhľa.
   Teraz ma zasa zaujal recept na Vareche a pri jeho realizácii som si viaceré kroky robila po svojom. Hlavu mám deravú, dobre, že si nepíšem na papierik aj to, že mám ráno vstať, tak si aspoň sem uložím recepty, čo sa vydaria a stoja za opätovnú prípravu. Mám to tu prehľadné, s fotkami postupu a svojimi poznámkami. Naozajstný blog. Ťukať do klávesnice ma baví viac ako písať perom do zošítkov či na papieriky, ktorých mám už tiež všade dosť...
Rozvoniava mi tu čerstvá kávička, tak sa ide na recept:
Suroviny:
Cesto: 3 vajcia, 80g kryštálového cukru, štipka soli, 80g hladkej múky 00 extra, 2 PL oleja, 4PL mlieka, maslo a múka na vymazanie a vysypanie plechu 32x35cm
Plnka: 100g bielej čokolády, 250ml šľahačkovej smotany, 50g kokosovej múčky (strúhaný kokos)
Mandľové lupienky na posypanie
Postup:
Úplne prvým krokom je v predošlý deň nahrievať smotanu a roztopiť v nej nalámanú čokoládu. Keď takmer vrie, stiahnuť z ohňa, za občasného miešania nechať vychladnúť a dať do chladničky na celú noc. Ke´d máte veľmi naponáhlo, stačí aj pár hodinový pobyt v chladničke. To je taký základ parížskej šľahačky, tu s bielou čokoládou.
Druhý deň:
Najprv si vždy pripravím plech, aby snehové cesto po príprave dlho nečakalo. Vymažem maslom a vysypem múkou, najlepšie polohrubou. Zapnem aj rúru, piškóta sa vyšľahá rýchlo, tak aby sa dobre vyhriala zatiaľ. V tomto prípade na 180°C.
 Vajcia rozdelím, bielka šľahám so štipkou soli do polotuha, pridám cukor a došľahám ich. Po jednom zašľahám žĺtka, prisypem preosiatu múku, miešam už len ručne metličkou a nakoniec nadľahčím olejom a mliekom, aby bolo cesto jemnučké.
Hotové vylejem a urovnám na plech. Je to tenká vrstva, ale úplne postačí.
Vsúvam do rúry a sledujem povrch cesta, keď začína ružovieť a okraje sa už-už oddeľujú od plechu, vytiahnem ho.
Pieklo sa 8-9 minút, nechcem ho vysušiť, keďže je tenučké. nechám trocha vychladnúť. Pomocou veľkej dosky prevrátim, spodok sa miestami prilepil na plech, miestami sa šúpe, tak tú vrstvu odstránim, aby nerobila galibu pri nanášaní krému.
Mierne sa prilepil na dosku, tak pomocou plechu znovu prevraciam a rozmeriam na pásy primeranej veľkosti, kratšia strana plechu má 32cm tak delím na štyri pásy po 8cm. Spodný hneď položím na tácku, kde budem zákusok zostavovať.
Ide sa na plnku:
Predošlý deň pripravenú smotanu s čokoládou šľahám elektricky, kým masa zhustne. Je ešte dosť tekutá, tak prisypem kokos a dobre premiešam.
Na každý plát postupne dávam 3-4 kopcovité PL plnky. Rozotriem stierkou a priložím ďalšie cesto, postupne vzniknú 4 poschodia.
Zvyškom krému potriem aj boky, uhladím. Na vrch nasypem mandľové plátky. Je to pekné a jednoduché, naozaj ako Rafaello, len vo forme rezov.
Hodina v chlade ubieha pomaličky, už to nevydržím a zákusok ochutnávam. Je úplne božský!
Manželovi ho upečiem na meniny, bude sa tešiť ako malý chlapec:-) A ja s ním.

Žiadne komentáre: