piatok 6. mája 2016

Krkovičkový pekáč

U nás doma máme novú konkurenciu pre notoricky známy trojboj - vepŕo-knedlo-zelo. Inšpiráciu som našla v kuchárskej knihe medzi slovenskými receptami, takže toto jedlo možno viacerí aj poznajú. Postup som si trocha zjednodušila a miesto kotliet použila krkovičku. Príloha môžu byť aj knedle, ja som zvolila zemiakovú kašu.
Suroviny:
3 hrubšie plátky bravč. krkovičky, 2 ks mäkkej klobásy (môže byť aj čerstvá údená domáca), 350g kvasenej kapusty, 250ml sladkej smotany, 1 cibuľa, kúsok údenej slaniny, soľ, čierne mleté korenie, mletá rasca, 2 PL masti
Postup:
najprv som pripravovala kapustu: aj keby bola kyslejšia, netreba ju premývať, smotana ju zjemní. Poprekrajovala som ju na menšie kúsky, aby sa ľahšie konzumovala.
Na panvici som ohriala lyžicu masti a opiekla na nej na kocky pokrájanú slaninu a cibuľu, všetko naraz.
Tento základ som uložila na dno pekáčika,
naň som navrstvila kapustu, zaliala asi polovicou tekutej smotany a vložila zakryté dusiť do rúry predhriatej na 180°C.
Klobásky som pozdĺžne prekrojila a narezala na nich z jednej strany hrebienky.
Mäso, ktoré som v predstihu vybrala z chladničky som umyla, osušila a jemne naklepala, nie natenko, osolila, okorenila.
Na použitú panvicu som pridala ešte lyžicu masti a keď sa rozohriala, prudko a krátko som rezne opiekla z oboch strán. Uložila do tepla.
Kapusta sa dusila už nejaký čas, keď to bolo tých dvadsať minút, vybrala som ju, odkryla a striedavo do nej ukladala opečenú krkovičku a polovice klobások. Ja som ich dávala bokom, nie ležato, aby boli ponorené poriadne do kapusty. Vrch som ešte poliala zvyškom smotany.
Mohlo byť aj menej, ale v konečnom dôsledku sa takto urobilo viac chutnej šťavy a aj na tretí deň po ohriatí to nebolo suché.
Teplotu v rúre som zvýšila na 200°C a pekáčik s mäsom ale už nezakrytý som opäť vložila ešte na 25 minút. Mäsko aj klobása chytili peknú farbu, smotana sa redukovala a celá kuchyňa rozvoniavala. Zemiakovú kašu som mala už hotovú, tú som robila ešte pred kapustou.
Je to bašta pre večných hladošov a milovníkov kapusty s mäsom. Krkovička je mäkká a správne šťavnatá, klobáska nevysušená a kapustová príloha hrá výbornými chuťami. Prajem vám k nej dobrú chuť.

Žiadne komentáre: