piatok 20. mája 2016

Menej mastný chlieb vo vajci

Nevypráža sa totiž na panvici v oleji, ale zapeká v rúre. Na tento super nápad som naďabila na Fb prostredníctvom kamarátky, ktorá ho zdieľala. Hneď som sa chytila, video bolo lákavé. A keďže mi od víkendu ostalo dosť čierneho chleba, pustila som sa do práce.
Suroviny: 4 krajce staršieho chleba, 4 vajcia, asi 1dcl mlieka, soľ, 6 plátkov Pražskej šunky, kúsok údenej prerastenej slaniny, plnotučná horčica,1 PL masti, kečup a tatárska omáčka k podávaniu
Postup: Chlieb, šunku aj slaninu som pokrájala na drobnejšie kocky, údeninu som potom na kúsku masti opekala na panvici.
Vajcia som rozbila do misky, zaliala mliekom a osolila, dobre rozšľahala a zaliala som nimi chlieb. Masu som dobre premiešala. Možno budete potrebovať o niečo menej či viac mlieka, podľa toho, ako ho popije chlieb. Nemá byť suchý ani príliš premočený.
Do malého pekáčika vymazaného masťou som na spodok rozložila polovicu chlebovej hmoty, potom opečenú šunku so slaninou. Potrela som ju horčicou, dodá dobrú chuť.
Celé som zakryla zvyškom chleba a dobre som všetko utlačila.
Pieklo sa to v rúre predom vyhriatej na 180°C presne 25 minút. Povrch bol chrumkavý, vpichnutá špajdla ostala suchá.
Bola som veľmi zvedavá na chuť tohoto zapekanca. Chlieb vo vajci máme doma radi, len mi vadila práve tá jeho mastnota, darmo som tuk odsávala servítkou. Tu nič také nehrozí.
Navrch som natrela ešte horčicu, tatárku a kečup a bolo to takto naozaj veľmi dobré. Ono sa to vlastne ani nemusí vrstviť, všetko zmiešané dokopy chutí určite rovnako:-) A variácií znesie neúrekom: pečené so zeleninou, syrom, zvyškom mäsa... dokonca aj rybu si tam viem predstaviť. No a nasladko to bude niečo ako žemľovka. Dnes som ju robila práve s dopredu podusenými jablkami, škoricou, maslom, chia semienkami, hrozienkami.
Dala som len 2 vajcia a viac tekutiny- miesto mlieka cmar. Vrch som pred pečením posypala drvenými orechami, tie potom pekne chrumkali. Donedávna som bola mrzutá, keď so kúpila chlieb, čo sa na druhý deň už nedal jesť. teraz už nie som, viem, ako ho použijem.


Žiadne komentáre: