pondelok 19. októbra 2015

Medové rezy s tekvicovo-karamelovou plnkou

Dávno sme nemali medové rezy a keďže je sezóna tekvíc, napadlo ma urobiť plnku s ňou. Mala som aj karamelové Salko, reku, skombinujem to nejak spolu. Urobila som však jednu chybu, vidieť ju aj na fotke, prídeme k nej neskôr.
Začnem prípravou plnky.
 Očistenú tekvicu som pokrájanú na pečiacom papieri upiekla na 200°C do mäkka. Potom som ju tyčovým mixérom pomixovala na kašu. Naliala som k nej 1,5dcl vody, osladila a nechala prejsť varom. Kašu sa dá pripraviť aj jednoduchšie: na kocky pokrájanú tekvicu povariť do mäkka s cukrom a vodou a potom pomixovať. Ale mne sa páči chuť pečenej tekvice viac.
V 4dcl mlieka som rozmiešala jedno vrecko Zlatého klasu, pridala dve lyžice cukru a uvarila hustejší puding. Ešte do horúceho som zamiešala 100g kravského masla. Do vlažného pudingu som primiešala tekvicovú kašu. Premiešanú plnku som nechala v chladničke.

Teraz som pripravila medové cesto:
Nad parou v miske som miešala jedno celé vajce, 10dkg cukru a 2,5dkg Hery. Keď voda v spodnej miske začala vrieť, ešte som miešala asi 5 minút, aby sa zmes poriadne prehriala, ale nesmie zovrieť. Po odstavení som ešte pridala jednu PL tekutého medu a 1,5 PL mlieka.
 Na váhu som nasypala 25dkg hladkej múky, primiešala som k nej mokka lyžičku sódy bikarbóny, premiešala a zo dve lyžice som prisypala do medovej hmoty, ostatnú múku som vysypala na pracovnú dosku a urobila v strede jamku, do ktorej som medovú zmes pomaly naliala. Druhou rukou som ju zasýpala múkou a miešala, potom obomi rukami miesila cesto. Takto to nie je až také tekuté pri naliatí a ľahšie sa spracuje. Keď bolo cesto dobre zmiesené, rozdelila som ho na tri rovnaké časti, všetky som odvážila, aby boli ozaj rovnaké.
Cestá som vaľkala na jemne pomúčenej pracovnej doske na úplne tenučko, ako sa len dalo. Ak sa nejaká časť prilepila o podložku, uvoľnila som ju týmto umelohmotným nožom. Je to dobrá pomôcka, oddeľujem ňou aj korpusy z formy po upečení.
Vydali mi rozmery cca 38x25cm. Plech som pomastila margarínom a naň uložila cesto. Zatiaľ zvyšné cestá oddychovali na tanieri nad hrncom s teplou vodou, kde som ohrievala vaječnú zmes na cesto. Tak ostali teplé a lepšie sa vaľkali. Toto cesto je ozaj výborné, ešte aj na plechu sa dá opatrne prstami natiahnuť aby bolo rovnomernejšie.

Každé cesto som piekla v predom vyhriatej rúre na 200°C presne 4 minúty, viac ani nezniesli, keďže sú veľmi tenučké, rýchlo ružovejú, treba dať pozor, aby nezhoreli. Pracovala som s dvomi plechmi.
Ešte teplé cestá som zošuchla z plechu (pečiem na zosúvacom a druhý je obručový, tú som dala dolu, okraje plechu by zavadzali), rýchlo tvrdnú, treba s nimi manipulovať obozretne, aby sa nedolámali. Všetky tri som po upečení položila na seba a ešte prekrojila, neboli ešte úplne tvrdé. Tak som z troch plátov dostala šesť.
Karamelové Salko bolo po otvorení úplne husté, natierala som ho lyžicou na prvý, tretí a piaty plát.
A tu som urobila tú chybu: mazala som ho veľmi hrubo, keďže bolo veľmi husté. Mala som ho ohriať a nanášať len v tenkej vrstve. Na karamel som natrela tekvicovú plnku
 Tú som ešte predtým rozdelila na 5 častí náznakom
Priložila som ďalší plát cesta, ten som natrela len tekvicovou plnkou, potom ďalšie cesto, karamel, plnku...Vlastne karamel som dávala na každé druhé cesto. Už vtedy sa topil a začal stekať po plátoch, dúfala som len, že sa v chladničke umúdri, stuhne a cesto ho vsiakne. Asi po dvoch hodinách som to skontrolovala, cesto bolo už mäkké, ale karamel ešte nevsiakol, dala som mu čas do rána.
Darmo, bolo ho naozaj veľa, inokedy ho určite nedám v tak hrubej vrstve. Minula som skoro celú konzervu. Ešte trocha som natrela navrch, to už bolo ohriate. Na druhý deň som obrezala okraje a zákusok nakrájala na 18 kúskov.
Chuťovo úplne super, aj cesto aj plnka, aj celé dokopy. Mäkké, rozplývavé, také aké má byť.
Škoda toho karamelu, bola by som na tie rezy oveľa viac hrdá.






 

Žiadne komentáre: