nedeľa 2. októbra 2016

Tvarohové kvetinky so zeleninou

Občasné bezsenné noci môžu byť naozaj veľmi inšpiratívne, hlavne, ak človek naďabí na niečo jedlé, variabilné a ľahko pripraviteľné.
Gabika zdieľala na Fb video prípravy podobných kvetiniek z kysnutého cesta, tuším z nejakej arabskej krajiny, ale keďže ich písmu ani jazyku nerozumiem, vzala som si len nápad. Cesto aj plnku som si vymyslela podľa toho, čo mám doma. Snažím sa pridávať do múčnych jedál aj niečo výživnejšie, tvaroh sa mi zdá ako výborná voľba nielen ako plnka ale aj ako samotná súčasť cesta.
Suroviny: (na 7 ani nie malých kvetiniek)
cesto: 220g chlebovej pšeničnej múky, 100g mäkkého hrudkového tvarohu, 5-10g čerstvého droždia, 3 PL oleja, 10 PL teplého mlieka s troškou cukru, soľ.

Plnka: cca 70g tvarohu, sterilizovaná kápia, kúsok cukiny, pár sterilizovaných olív, ľanové semienka, vňať jarnej cibuľky, soľ, jedno žĺtko s trochou mlieka na potieranie
Postup:
Preosiatu múku som zmiešala so soľou, pridala som olej, rozdrobené droždie a postupne aj mlieko. Môžete ho pridať aj o niečo viac, ak chcete voľnejšie cesto.
Miesila som ho, kým sa nestalo celistvým a nelepilo sa na steny misky. Zakryté potom kyslo vyše hodiny a šikovne nabralo objem.
na jemne pomúčenej doske som ho premiesila a bratsky rozdelila na rovnaké zhruba 60g kôpky, tie som pozberkala do batôžka, prevrátila spojom dolu a nechala ďalej podkysnúť.
Tu sa mi ponúkol čas na pozbieranie a pokrájanie vhodných surovín na plnku. Tá môže byť naozaj od výmyslu sveta, kľudne aj kúsky údenín, komu čo hrdlo ráči. Prichystala som aj tvaroh na vrch kvetiniek, keďže syr použitý vo videu som práve nemala. Tvaroh som osolila, zmiešala s posekanou vňaťou jarnej cibuľky a pridala ešte ľanové semienka pre zvýšenie nutričnosti.

Tak isto sa môže cesto použiť na sladko, s ovocím - jablkami, škoricou, orechami, hrozienkami, sladkým tvarohom, tekvicou... fantázii sa medze nekladú.
Každú buchtičku som podrobila silnému tlaku dna pohára, aby sa v strede  vytvorilo miesto na plnku. Vytlačené okraje som ostrým nožíkom nakrojila až k poháru vo viac-menej rovnakej vzdialenosti presne 12x

následne som dvomi prstami zboku pospájala zakaždým dve a dve narezané dieliky, čím sa vytvorilo 6 lupienkov. Toto je, povedala by som, až čarovanie s cestom vhodné aj pre detičky a ľudí, ktorí si na zložitejšie kreácie netrúfnu. Tu je výsledok podľa mňa vskutku efektný, vôbec nie prácny a zvládne ho aj menej skúsený pekár.
nasledovalo porozdeľovanie nakrájaných surovín do stredu kvetiniek. Naplnené som kládla na plech s pečiacim papierom, aby kysli už tam.
Tvarohovú zmes som tiež podelila na vrch zeleninovej plnky a dobre ju pritlačila. Predpokladala som, že cesto sa v rúre nadvihne, plnka nech ostane na mieste. 
Kvietky som nechala na plechu ešte podkysnúť asi desať minút, potom som lupienky potrela žĺtkom rozmiešaným s trochou mlieka. Presne stačilo na tieto krásavice.


Rúru som zahriala na 200°C a pečivo sa pieklo do červena, skoro 20 minút.
Nielen vôňa, ale aj chuť je výborná, hlavne za čerstva.
Hodí sa ako desiata do školy, do práce, pohostenie pre návštevu( ako mnohí asi vedia, neznášam chlebíčky:-))



Žiadne komentáre: