piatok 30. septembra 2016

Chlpáče s hubami

Tieto chlpáče sú jedlé a celkom rýchlo hotové. Teda vzhľadom k tomu, že sa nerobia z polotovaru, ale poctivo doma.
Suroviny:
hrsť sušených alebo dve hrste čerstvých húb, cibuľa, masť, 6-7 zemiakov, polohrubá múka podľa potreby, vajce, soľ, čierne mleté korenie, červená mletá paprika
Postup:
najprv som dala variť 4 očistené a pokrájané zemiaky do osolenej vody. Použila som sušené huby, ktoré som predošlý deň namočila do vody. 
Cibuľu nakrájanú na kocky som na masti opiekla do sklovita, pridala mletú papriku a hneď po jej premiešaní  huby aj s trochou vody, v ktorej sa máčali. Zvyšok vody som si nechala na neskoršie podlievanie. Huby som osolila, okorenila a dusila na miernom ohni.
Kým zmäkli, priebežne som ich podlievala, ku koncu už má byť tekutina úplne odparená.
Scedené uvarené zemiaky som potlačila pučítkom a nechala vychladnúť. Očistila, umyla a najemno som postrúhala zvyšné tri zemiaky. Pridala som ich k popučeným v sprievode vajca, soli a takého množstva múky, aby som dostala formovateľné ale nie tuhé cesto.


Mokrou lyžicou som potom z neho hádzala do medzičasom zovretého väčšieho množstva osolenej vody halušky, veľkosťou asi ako štrvtinka lyžice.
Varili sa tam cca 10 minút, potom som ich deravou podberačkou presúvala do kastróla s udusenými hubami a dôkladne premiešala.

Chlpáče sú chutné posypané sekanými čerstvými bylinkami prípadne aj strúhaným syrom. 

Žiadne komentáre: