sobota 12. marca 2016

Zemiakové pufky s údeným syrom

Inšpirácia z maďarského blogu gabicsek.hu
Sú to také prázdne buchty zo zemiakovo-syrového cesta, pripomínajú pagáče. Ale tým, že sú väčšie a pečené tesne vedľa seba, môžeme si viac vychutnať mäkké a vláčne cesto vynikajúcej chuti. Ulamovanie trocha skomplikuje syrovo-vaječná krusta na vrchu. Môže sa síce vynechať, ale to zas prídete o takú tú pizzovú chrumkavosť, ako to nazvala moja dcérka. Pre zjednodušenie som koláč vybrala z pekáčika, prevrátila a tak ľahšie polámala na kúsky.
Suroviny:
300g špaldovej hladkej bielej múky, 2 menšie zemiaky uvarené v šupke(100g), 70g údeného syra, 1 vajce, 1,5dcl teplého mlieka, 25g masti, 1 ČL soli, 0,5 ČL cukru, 1,5 ČL sušeného droždia
Na vrch: 1 žĺtko, 30g údeného syra, olej (roztopená masť) na namáčanie
Postup:
U šupke uvarené a vychladnuté zemiaky som očistila a najemno nastrúhala do misy z naváženou múkou, v ktorej som rozmiešala soľ. Použila som tento druh múky
Pridala som ostatné suroviny: vajce, strúhaný syr, cukor rozmiešaný v mlieku, sušené droždie a masť
Hmotu som miesila ručne, kým sa stala celistvou a nelepila sa na steny misy. Zakrytú som ju nechala na teplom mieste podkysnúť na dvojnásobnú veľkosť.
Na jemne pomúčenej doske som vykysnuté cesto len raz premiesila, odvážila a tak rozdelila na 15 kúskov, po 47g, aby boli rovnaké. Kto má dobrý odhad, nemusí vážiť.
Z kúskov som porobila guľky, namočila z dvoch strán v oleji a nakládla do vymasteného pekáčika tesne vedľa seba. Ja som zvolila taký menší pekáčik, takže som mala dosť vysoké pufky.

Zapla som rúru na 200°C, zatiaľ pufky kysli zakryté 10-15 minút. Tesne pred vložením do rúry som ich potrela rozmiešaným žĺtkom a posypala strúhaným syrom.


recept udával pečenie 15-20 minút na 200°C, ale po špajdlovej skúške som ich piekla ešte 10 minút a to zakryté alobalom, lebo vrch už bol dosť červený, chcela som predísť spáleniu. Najhoršie je pri pečení vyčkať chladnutie. Zobkáme z koláčov vždy, rozoberám ich na menšie kúsky, aby rýchlejšie chladli. Cesto je super nadýchané a neskutočne voňavé a chutné.
Podarilo sa nám začerstva pojesť polovičku pekáča. Ostatné si necháme na raňajky k mlieku. 



Žiadne komentáre: