štvrtok 24. marca 2016

Veľkonočná torta

Piekla som ju trošku v predstihu sviatkov, na Veľkú noc nebudeme doma a toto bude jediný krémový koláč.
Recept som mala vyhliadnutý už dávnejšie, našla som ho v staršom vydaní Báječnej ženy. Niekedy aj v novinách zaúraduje škriatok, preto treba dávať pozor a pri realizácii receptov aj kontrolovať správnosť množstiev podľa skúseností. Tu bol napríklad v kréme uvedený 1 balíček maizeny(200g) na 5dcl mlieka. Ak by som bola nováčik v kuchyni, možno by som musela puding betón podľa tohoto receptu vyhodiť. Na uvedený objem mlieka som dala dva balíčky(2x40g) maizeny a bolo to akurátne husté.
Ostatné suroviny som použila viac-menej podľa receptu, tu je moja verzia:

Suroviny:
cesto: 8 vajec, 8 PL kryštálového cukru, 8 PL hladkej múky Babičkina voľba, štipka soli, 
plnka: 5dcl mlieka, 80g Zlatý klas alebo maizena, 250g masla, 4 PL práškového cukru, 6 PL vaječného likéru, 2 PL hustého bieleho jogurtu, 2 balíčky vanilínového cukru, 1,5dcl čiernej kávy
na zdobenie: 2 hrste vlašských orechov, brusnice v čokoláde
Postup:
 V studenom mlieku som rozmiešala Zl. klasy, pridala vanil. cukor a uvarila hustý puding.
Za občasného miešania mal čas poriadne vychladnúť, kým som upiekla korpus:
Vajcia som rozdelila, bielka so štipkou soli vyšľahala na tuhý sneh. Žĺtka s cukrom som šľahala do bledej peny. Pridala som preosiatu múku, dobre premiešala a po častiach pridávala pevný bielkový sneh.
Ten vtáčam varechou do hmoty, zvrchu nadol, aby sa moc neubil.
Rúru som mala zapnutú na 180°C. Cesta bolo dosť veľa, tak som ho vyliala do tortovej formy s priemerom 28cm, na jej spodku bol už upevnený pečiaci papier. Boky som nevymazala.
Korpus sa piekol 30 minút na rovnakej teplote. Z formy som ho uvoľnila až po vychladnutí.
Rozrezala som ho vodorovne na tri diely.
Uvarila som za šálku kávy, toto je taká zmes cikórie a zrnkovej kávy v instantnej forme, máme ju radi s mliekom. Kávu som osladila a nechala vychladnúť.
Do vychladnutého pudingu som vmiešala zmäknuté maslo, práškový cukor a vaječný likér.
Na odľahčenie pribudli dve lyžice bieleho gréckeho jogurtu. Urobili plnke dobre.
Plnku som vyšľahala do peny, bola naozaj skvelej chuti a konzistencie. Rozdelila som ju na tri časti.
Spodný korpus som lyžičkou poliala kávou a navrstvila tretinu krému.
Nasledoval stredný diel cesta, tiež poliaty kávou a potretý druhou tretinou plnky. Vrchný diel cesta som trocha pritlačila a pokryla zvyškom plnky, tou som potrela aj boky torty. 
Orechy som sekala na väčšie kúsky, každú polovičku na 6 častí. Opražila som ich nasucho na panvici a potom poprehadzovala v redšom sitku, aby sa pripečené šupky odstránili.
Pochodila som asi štyri potravinové predajne, nikde som nenašla drobné čokoládové vajíčka, tak som kúpila aspoň brusnice v čokoláde, kvázi vajcia by mali znázorňovať.
Vrch torty som ozdobila nimi a kúskami orechov. 
Torta putovala do chladničky na tri hodiny, ideálne by bolo na celú noc. 
Je jemná, nie veľmi sladká. Iste by ukázala lepšie vo vyššej forme, ale to by sa asi musela upiecť z dvoch korpusov po 4 vajcia v menšej forme a tak pospájať.
Po torte som robila bryndzové pirohy na želanie veľkej dcéry, ktorá dnes príde domov.
Škoda, že v pondelok ju už sprevádzame na letisko, aby sa mohla vrátiť do ďalekej krajiny.
A ešte som piekla aj domáci chlebík, aby mojich milovaných ovanula už vo dverách tá najlepšia vôňa a aby sa doma dobre a s chuťou najedli. 
Prajem vám všetkým požehnané a veselé veľkonočné sviatky


Žiadne komentáre: