pondelok 21. decembra 2015

Plnené baraničky

Chcela som urobiť mužovi radosť. Raz mi priniesol recept na orechové úliky, vraj ich jedol u kamaráta a veľmi mu chutili. Nikdy som ich nerobila ani dovtedy ani odvtedy. A akosi ani dnes. Cesto mi totiž nešlo von z formičky.
Priznávam, nedodržala som presne recept (to som celá ja), ale nerátala som s tým. Namiesto surového vajca som dala k 250g mletých orechov a 50g práškového cukru lyžicu džemu, aby sa cesto spojilo. A formičky som darmo vysypala práškovým cukrom, natlačené cesto z nich nešlo von.
Tak som sa zahrala na malú - z kúska cesta som si urobila guľku, palcom v nej vyhĺbila jamku a steny kol dokola stenčila, formovala ako taký hrnčiar.

Otvor som naplnila plnou lyžičkou krému ( jedno mascarpone + jedna lyžica práškového cukru + jedna lyžica kakového prášku) a uzavrela okrúhlou piškótou.
Okraje zahladila a dielo som povyváľala v mletých orechoch. Aby to nebolo nudné, zo tri aj v kokose.
Ale tie sa mi potom až tak nepáčili, ostala som teda pri orechoch.
Porobila som 18 kusov baraničiek.
Ten názov mi napadol pri pohľade na tie kôpky. Dnes sme boli v kultúrnom dome so škôlkármi vystupovať pre dôchodcov s vianočným číslom - betlehemským divadielkom. Chlapci pastieri mali kožušinky a tiež baranice na hlavách. Skoro také ako sú na obrázku. Hádam sa nikto nenahnevá za tú asociáciu.
A hádam mužovi budú chutiť aj baraničky namiesto úlikov. Po troch hodinách v chlade už piškóty zmäkli a v priereze vyzerajú takto. Chuťovo sú fajnové. Veď sú tam fajnové suroviny, tak ako inak.
Celá plnka sa neminula, zvyškom som pozliepala ostatok piškót

Žiadne komentáre: