štvrtok 17. decembra 2015

Jednoduchý jahodový dezert


 Prišiel čas na spotrebovanie jahôd, ktoré som mrazila začiatkom leta. Jeden menší sáčik s nimi som nechala v chladničke rozmraziť, pustili dosť šťavy. Boli dosť kyslé, ochutila som ich lyžičkou práškového cukru. Do šťavy som namáčala dlhé piškóty a vyložila nimi spodok malej formy. Mala som kelímok šľahačkovej smotany a tiež jedno mascarpone. Podarilo sa mi kúpiť cukor ochutený bourbon vanilkou, páči sa mi to praktické riešenie, netreba vyškrabávať struk.
Smotanu som po vyšľahaní ochutila lyžičkou z toho cukru. primiešala som mascarpone, zvyšnú jahodovú šťavu a celé prešľahala.
Polovicu plnky som uhladila na spodné namočené dlhé piškóty, na krém som uložila kúsky jahôd a zakryla ich okrúhlymi suchými piškótami  
Zvyšok plnky som naložila do vrecúška a nastiekala na vrch piškót.
Na ozdobu som použila pár veľkosťou skoro rovnakých jahôdok a lístky mäty.
Dezert treba nechať v chlade aspoň tri hodiny, aby piškóty zmäkli. Je to rýchla a chutná maškrta bez pečenia.

Žiadne komentáre: