pondelok 7. decembra 2015

Bravčové rolky so šunkou, kyslou kapustou a sušenými slivkami

Tieto rolky sú dosť rozšírené v našich končinách, znova variabilné čo sa týka výberu mäsa alebo plnky. Ja som zvolila kombináciu bravčového stehna (má veľmi málo tuku), kvalitnej šunky, kyslej kapusty a sušených sliviek.
Mäso som umyla, osušila, nakrájala na centimetrové plátky a vyklepala na tenko. Kapustu som poprekrajovala na drobnejšie, slivky namočila.
Plátky mäsa som z oboch strán osolila, poriadne okorenila mletou rascou a čiernym mletým korením. Položila plátok šunky, rozprestrela naň kyslú kapustu a uložila dve slivky, pevne stočila a uviazala kuchynským špagátikom.

Roládky som naložila husto vedľa seba do jenskej misy vymazanej masťou, ešte som pridala tri lyžice masti, aby bol výpek dobrej chuti. Misu som vložila do rúry predom vyhriatej na 210°C. Roládky sa môžu rýchlo poopekať aj na panvici a potom preložiť do rúry. Po 15 minútach som misu vybrala, roládky zvrchu poliala práve variacim sa mäsovým vývarom (dve malé naberačky, lebo mäso pustí po zakrytí ešte šťavu) misu som prikryla alobalom a vrátila do rúry s medzičasom stiahnutou teplotou na 180°C. Takto sa dusili ešte 45 minút.
Uvarili sa zemiaky, ktoré čistil manžel, potlačil ich a prešľahal len s maslom, bez mlieka. Boli krémové, výbornej chuti.
Z roládok som po vytiahnutí z rúry odstránila špagátiky a narezala ich po krátkom postátí. Slivky dodali kapuste veľmi dobrú chuť, ešte by sa dala pridať popražená cibuľka alebo kapusta pred plnením trocha podusiť na karamele








Žiadne komentáre: