pondelok 23. novembra 2015

Teľacie plátky italiano

Teľacie je jedno z najlahodnejších mias, len škoda, že ho v mojom okolí nedostať, neobjednávajú ho ani mäsiari, ani reťazce. Dostať sa k nemu je teda šťastie. Kúpila som kúsky stehna balené na táckach až v Maďarsku. Vyhliadla som si recept s talianskymi chuťami, prílohu som vybrala adekvátne k tomu, kolieska z polenty - kukuričnej krupice. Polenta je aj názov kaše, dostať aj instantnú, pri ktorej sa značne skráti čas prípravy. Ja som mala len obyčajnú hrubšiu krupicu. Do rajnice som dala variť 4,5 dcl vody, keď zovrela, osolila som ju a pozvoľna do nej nasypala za stáleho miešania75g kukuričnej krupice. Je lepšie, ak máte vyšší hrniec, lebo pri varení buble a fŕka.
Varila som ju asi 20 minút, kým sa začala oddeľovať od stien rajnice. Vtedy som ju vyliala na dosku, urovnala na hrúbku asi 1,5 cm a nechala úplne vychladnúť.
Začala som sa venovať omáčke: sparila som dve paradajky, olúpala ich a nakrájala na kocky, čierne olivy na štvrtinky. Na lyžici olivového oleja som jemne opiekla popučený a nasekaný strúčik cesnaku spolu s polovičkou lyžičky sušeného tymiánu. Pridala som paradajky a podusila som ich asi 5 minút, mohla som pridať olivy a všetko nechať zredukovať.

Z mäsa sa mi dosť ťažko krájali plátky, lebo to bolo nešikovne porcované, naprieč vláknam sa mi podarilo pár kúskov, ktoré som potom jemne naklepala medzi dvomi hárkami pečiaceho papiera, osolila a okorenila čerstvo mletým čiernym korením. Na panvici som rozhorúčila trocha masla a olivového oleja a plátky som z oboch strán rýchlo poopekala. Potom som ich zakryla na pár minút, aby sa dorobili.

Z polenty som vykrojila okrúhlou formičkou kolieska, obtočila ich pásikom slaniny a opiekla na panvici, na spoj slaniny som neskôr položila kúsok mozarelly a ozdobila lístkami tymiánu. Syr by sa roztopil len v rúre alebo mikrovlnke. 
Každý krok je vlastne jednoduchý, len je tých krokov viac a preto sa to zdá zložitejšie. Ale raz za čas sa oplatí investovať trocha času a námahy, aby človek ochutnal aj iné ako obvyklé chute. Všetko spolu ladilo, dcérke najviac chutilo mäsko, vyhlásila, že je božské. A mala pravdu. Aby som nezabudla, ešte sme mali aj parenú brokolicu, Taliani na nej tiež fičia.


Žiadne komentáre: