pondelok 23. novembra 2015

Makové tortičky

To je tak jednoduchý a pritom dobrý dezertík, že som ho po zhliadnutí v Dámskom klube musela hneď urobiť. Pripravoval ho šéfkuchár hotela Crown Plaza Peter Dudáš. Práve som si všimla, že máme doma aj pero odtiaľ:-)
Suroviny k trom tortičkám:
2 bielky (dala som 3, lebo boli malé vajcia)
80g mletého maku
2 PL práškového cukru
toto sa premieša metličkou, netreba šľahať sneh. Ja som si presné znenie receptu nezapamätala, lebo som program sledovala len jedným okom, ale vydaril sa a už mám aj priaznivé ohlasy po jeho vyskúšaní na Vareche, takže sa to nedá pokaziť.
Na malý plech som dala papier na pečenie a okraje som mu zahla, aby malo cesto ohrádku. Rúru som zapla na 150°C.
Vyliate cesto som na papieri rozotrela na plochu, z ktorej má vyjsť 6 koliesok s priemerom cca 7cm. Cesto sa pieklo 10 minút a ešte z teplého som vykrajovala okrúhlou formičkou kolieska. Veľmi opatrne ich treba sňať z papiera, pozor, môže sa ulomiť, možno je dobré potrieť papier pred naliatím cesta olejom. Nabudúce skúsim.
Plnka je tiež úplne jednoduchá, pôvodne jemný tvaroh sa zmieša s medom. Ja som použila mascarpone. Lyžicou som potom z plnky dala kopček na tri kolieska a opatrne ich prikryla pármi. Navrch treba nechať trocha plnky, striekala som ju cukrárskym vreckom a dozdobila jahodami, čučoriedkami a lístkami mäty.
 Cesto sa mi veľmi páči, určite ho použijem aj inokedy.

Žiadne komentáre: