utorok 28. apríla 2015

Šalát z cvikly, fazule a púpavy

Že má nádhernú farbu?
Cviklu som nevarila, ale parila, varením sa vraj stráca najviac cenných látok. Aj keď cviklu zvyknem variť vždy v šupke, parenie sa mi zdalo teraz vhodnejšie
Po vychladnutí som ju postrúhala na hrubšie, teda na veľkých slzičkách strúhadla. Pridala som červenú fazuľu z konzervy. Môžete si suchú deň vopred namočiť a potom uvariť domäkka.
Chcelo to ešte niečo pikantnejšie, neváhala som nad cibuľou. Pokrájala som ju na tenké kolieska a trochu osolila.
Púpavy netreba veľa, použila som stonky, ktoré sú prospešné tak isto ako celá rastlina vrátane koreňa. Ak má niekto cukrovku, teraz v čase kvitnutia púpavy má žuť denne 5-6 stoniek tejto liečivky. Našťastie nemám diabetes, ani ho mať nechcem, tak len v rámci prevencie som si ňou spestrila dnešný šalát. 
zvyšok syra z risotta/quinotta som už nemienila dávať do chladničky, tak poputoval aj on do misy
Na ochutenie celej zmesi som zmiešala červený vínny ocot tak za lyžicu s olivovým olejom a čerstvo mletým čiernym korením
Všetko som dôkladne premiešala a nechala stáť aby sa navzájom prepojili chute. Tento červený šalát bol vhodnou prílohou ku quinoi. Nech aj vám chutí, ak si ho pripravíte!

Žiadne komentáre: