sobota 11. apríla 2015

Nepečená neodolateľná orechová roládka

 Ak potrebujete rýchlo hotovú sladkú dobrotu, pripravte túto orechovú roládku, je naozaj výborná. Nepotrebujete k nej veľa surovín, ostatne, ja mám také recepty najradšej. Recept som našla počas jarného upratovania v podobe ústrižku zo starých novín, niekedy z osemdesiatych rokov. Také poklady rada nachádzam:-)

20 dkg mletých orechov                         Plnka: 125g masla
20 dkg práškového cukru                                  1-2 PL kyslého džemu
  1 PL rumu                                                        trošičku práš. cukru
voda podľa potreby

pôvodný recept písal jedno vaječné bielko k spojeniu orechovej hmoty, ale nerada používam surové vajcia k priamej konzumácii, hlavne odkedy mám malé dieťa. Rum som takisto kvôli malej nedala, ale pre dospelých to bude vítaná chuť, s orechami dobrá kombinácia. Na spojenie hmoty potom treba len máličko vody, tú som teda dala miesto bielka. Zmiešanú hmotu som dala na potravinársku fóliu, ktorá bola podložená červenou silikónovou podložkou

Zakryla som ju ďaľším hárkom fólie a pomocou valčeka som hmotu vyvaľkala na hrúbku asi 3mm. Môžete ju nechať aj hrubšiu,  potom budete mať menšiu plochu rolády.
 Hornú fóliu som potom odstránila.

 Plnka je veľmi jednoduchá, jedno malé maslo 125g sa zmieša s lyžicou- dvomi kyselkavého džemu, najlepšie ríbezľového. Ja som použila svoj vlastný višňovo-jahodový, keďže ríbezľový som nerobila.  K pohodlnému vymiešaniu plnky som prisypala trošičku práškového cukru, lebo mäkké maslo a kĺzavý džem sa ťažko spájal, takto bol práškový cukor na pomoci.


Plnku som natrela na vyvaľkaný plát.
 A zrolovala pomocou spodnej fólie, pozor, nieže zrolujete aj tú!:-)


Teraz  môžete roládku trocha s oboch strán postláčať, aby bola kompaktnejšia a pogúľať kvôli forme. Treba ju dať stuhnúť do chladničky aspoň na dve hodinky.
A po stuhnutí už len krájať a ochutnávať... a ochutnávať...a ochutnávať. Je sladučká a plnka s kyselkavou chuťou ju skvele dopĺňa. Rezy sú síce maličké, také pod dva zuby, no z takej maškrty niekomu stačí aj jeden dva-kúsky. Tak nech vám chutí!








Žiadne komentáre: