utorok 23. augusta 2016

Dva rýchle ovocné dezerty na sklonku leta

Pečené plnené broskyne

Zo zavárania mi ostali tri broskyne, chuťovo nie sú sladučké (inak by samozrejme neostali), tak čo s nimi? Pri hľadaní iných receptov nájdem aj také, ktoré pomôžu práve v takýchto chvíľach. Tak to bolo aj s pečenými broskyňami.
Plnka je veľmi variabilná, spomínali tam podrvené keksíky (mimochodom výborne nasajú vlhkosť z broskýň) premiešané so sušeným ovocím, posekané orechy, mandle, pistácie, kúsky iného ovocia a podobne.
Mne napadlo plniť ich bielkovým snehom s orechami. Úplne postačilo jedno vaječné bielko, to som so štipkou soli šľahala do polotuha, pridala som cukor a došľahala do pevného snehu. Orechy som nemlela, len nahrubo posekala, pridala som aj trochu jemných ovsených vločiek a máličko kandizovaného ovocia.
Prepolené a kôstky zbavené broskyne som poliala citrónovou šťavou. Ak má niekto chuť, môže si ich poliať trebárs aj rumom:-)
nasledovala plnka: sneh, vločky, orechy a kandizované ovocie
Lyžičkou som ju vrchovato naládovala do broskyňových jamiek, nerobte jej veľa, aby sa pomestila
a ešte som vrch posypala mandľovými lupienkami
broskynky sa piekli v rúre predom vyhriatej na 180°C 15 minút. Ak to plnka dovolí, môžete ich tam nechať aj o niečo dlhšie. Hneď ako som ich vybrala, pomyslela som si na tvarohovú plnku, určite ju musím vyskúšať, bude to náramne chutné, viem:-)



Hrušky pošírované v zelenom čaji


Tiež veľmi jednoduchý, nenáročný recept.
Prišiel mi vhod pri upotrebení nedozretých hrušiek, ktoré zhodila búrka zo stromu. Už konečne svieti slniečko, tak ostatné hádam dozrejú na parapete.
Dve som olúpala, rozštvrtila, zbavila jadrovníka.
Predtým som si pripravila 3 dcl zeleného čaju z vrecúška.
Do nádoby s ním som vložila hrušky a čaj priviedla k teplote 90°C, takto sa ovocie "tiahlo" s malinkým náznakom bubliniek až kým zmäklo, takých 15 minút.
Pošírovanie sa používa pri mäsách, hlavne rybách, aby nestratili svoj tvar, ale aby sa dokonale tepelne upravili. Francúzska kuchyňa ho využíva často aj pri zelenine a ovocí.
Hrušky som po vybratí z čaju nechala odkvapkať a na miske som ich pokvapkala medom.
V pôvodnom recepte sa pošírujú v osladenom čaji, to je už individuálne.
Bola to skvelá príloha k vyprážaným kuracím rezňom, veľmi sme si pochutili.
Taktiež si ich viem predstaviť ako doplnok ovsenej či inej obilnej kaše, pudingu, nejakého vhodného múčnika, či len tak, ako drobnú nepresladenú lahôdku.


Žiadne komentáre: