streda 20. januára 2016

Opekané tortilly s jablkovou plnkou

Toto je výborná sladkosť, dostatočne sýta a nepotrebuje extra šikovnosť pri príprave. Recept pod názvom Jablkové tacos pridala na Varechu mladá dáma s nickom Kaschmere. Ona z tortilly vykrajovala malé kolieska, ja som ju nechala vcelku.
Už som ich robila viackrát, chutia nám. Výhodou je, že sa dajú použiť aj staršie tortilly, stačí ich trocha prehriať, aby sa dali ohnúť. Pripravila som zmes škoricového a práškového cukru na väčší tanier. Jablká som ošúpané pokrájala na menšie kocky, na kúsku masla a lyžičke cukru som ich podliate malým množstvom vody zakryté dusila do zmäknutia, trvalo to pár minút. Zmiešala som lyžičku maizeny v troche studenej vody a zahustila jablkovú plnku, nechala prejsť varom a vypla.

Teraz som použila kukuričné tortilly. Prehnuté na polovicu som ich držiac za okraj opekala v horúcom oleji v dostatočne veľkej panvici. Oleja netreba veľa, nevyprážame, len oprážame- opekáme. Keď sa prehnutá časť opiekla do ružova, tortillu som opiekla aj ležato z jednej a druhej strany, pomáhala som si kliešťami.
Treba dávať pozor, konať rýchlo, cesto skoro chytá farbu. Opečené som hneď vyváľala v zmesi škoricového cukru.
Po ich miernom vychladnutí nasledovalo naloženie jablkovej plnky. Čerstvé sú pružné, staršie sa môžu aj prelomiť pri napĺňaní, na chuti to neuberie. Plnka ich prevlhčí a cesto trocha zmäkne, okraje ostanú chrumkavé. Na tanieri som dozdobila šľahačkou, inokedy len čokoládou či karamelovou polevou -topingom. Jeme rukami, do spoločnosti sa tento dezert vo verzii celých tortíll nehodí, len ak je povykrajovaný na malé kolieska, čo sa zmestia naraz do úst. Je to božsky dobré!

Žiadne komentáre: