streda 27. januára 2016

Obrátený jablčník s makom


Piekla som ho už aj tak, že mak bol zamiešaný v celom ceste. Tentokrát som použila spôsob pani Marty, kde sa mak primieša do poslednej tretiny cesta a takto potom viac vynikne. Jej recept som si prispôsobila hlavne kvôli množstvu cukru a ubrala som aj z oleja. Tak ako ona, polovicu koláča som potrela čokoládovou polevou a druhú polovicu šľahačkou. 
Suroviny:
1,5kg jabĺk, mletá škorica, 6 vajec, 4 PL cukru, 1dcl oleja, 2 dcl mlieka, 30dkg polohrubej múky, 15dkg mletého maku, 10dkg čokolády na varenie, 4PL mlieka a plátok masla k poleve, 250ml šľahačkovej smotany, 1 smetafix
Postup:
Jablká som očistila a nastrúhala nahrubo, ochutila som ich len mletou škoricou, boli dosť sladké. Dala som ich dusiť do hrnca bez pokrievky, aby sa väčšia časť šťavy odparila. Po 15 minútach dusenia som ich urovnala na plech vyložený papierom na pečenie.
Vajcia som rozdelila, bielka so štipkou soli vyšľahala na polotuhý sneh, pridala cukor a došľahala na pevnú penu. Po jednom som zašľahala žĺtka, pridala múku a olej s 1dcl mlieka.
Dve tretiny cesta som urovnala na jablkovú hmotu. K zvyšku cesta som pridala pomletý mak a ostávajúce mlieko, dôkladne premiešala a naložila na biele cesto.
Plech som vkladala do rúry predom vyhriatej na
190°C. Koláč sa piekol skoro pol hodiny. Či je cesto prepečené skúšam kúskom špajdle.
Koláč som zakryla iným plechom a rýchlo prevrátila - vyklopila. Papier z jablkovej hmoty som odstránila po miernom vychladnutí.
Roztopila som čokoládu, pridala som k nej trocha mlieka a masla, aby bola tekutejšia.
Koláč som prerezala na dve časti, jednu poliala čokoládou a na druhú som vyšľahala smotanu so smetafixom. Na šľahačku som ešte postrúhala dve nugátové pralinky.

Žiadne komentáre: