piatok 20. novembra 2015

Mäsová zmes s kápiou a olivami


Úplne univerzálne a variabilné jedlo, suroviny a prílohy sa môžu obmieňať podľa stavu zásob alebo chuti.
V tomto prípade som použila bravčové pliecko, 400g. Pomlela som ho.
Jednu veľkú cibuľu a dve čerstvé kápie som pokrájala na drobno a na lyžici oleja spolu pozvoľna opekala.



Pridala som mäso a zvýšila teplotu, miešaním som ho poprevracala v panvici. Vtedy som ho osolila a pridala pár nakrájaných čiernych olív naložených v tymiáne - malá drobnosť z dovolenky v Provensálsku. Aspoň som si mohla spomenúť na krásne strávený čas v tom kraji.
   Zmes som priebežne miešala už na miernejšom ohni, žiadne iné korenie som nepridala, aj keď malú štipľavú papričku by to určite znieslo, ak by z toho nejedla dcérka.
Jednu paradajku som zaliala vriacou vodou, pár sekúnd nechala "močiť", a po vychladnutí som z nej zvliekla šupku. Nakrájanú som pridala k mäsu. Hneď som priliala aj jeden malý hustý paradajkový pretlak 140g. Všetko som nechala ešte asi 15 minút dusiť - opekať sa, aby sa chute prepojili.
Ako prílohu sme mali dusenú ryžu s čerstvou zelenou fazuľkou.
Veľmi dobre sa táto zmes hodí na hrianky, bagetu, ako náplň do placiek či tortíll, pirohov, kysnutého cesta, omelety, prívarkov apod.

Žiadne komentáre: