piatok 27. novembra 2015

Celozrnné medové kolieska so sezamom

Racionálne a veľmi chutné. Nečakajte krehko prelomiteľné keksiky, toto sú pevné, na skus tvrdšie sušienky, keďže sú bez masla, vajca a múka je celozrnná. Bonusom je však výborná chuť a vôňa, tak citrusovej kôry ako aj sezamu. Ten je úžasný obsahom cenných látok. http://www.liecenie.info/zdrava-vyziva/semena/sezamove/
Suroviny:
20dkg celozrnnej múky, 60g medu, 2PL olivového oleja, 1ČL citrónovej kôry, 1ČL pomarančovej kôry, vanilková aróma alebo trocha dužiny z vanilkového struku, 10dkg sezamových semienok, pol lyžičky prášku do pečiva, cca 1,5dcl vody
Postup:
Najprv na suchej panvici popražíme sezamové semienka, dávame pozor, aby nezhoreli, radšej ich opekáme na miernom ohni a stále prehadzujeme.
Necháme vychladnúť.V mise zmiešame múku, med, olej, dužinu z kúska vanilkového struku, obe kôry (použite chemicky neošetrenú alebo cukrársku - kúpenú), prášok do pečiva a vychladnuté sezamové semienka. Pridáme cca 1,5 dcl vody po častiach, aby sme dostali nelepivé cesto
V recepte sa písalo, že z neho treba sformovať valček a potom krájať ostrým nožom na tenšie kolieska, mne to tak nevyhovovalo, lebo cesto sa mi zdalo mäkké a po krájaní nedržalo tvar. Tak som ho na jemne pomúčenej podložke radšej vyvaľkala na pol cm hrúbku a odmerkou na sirup vykrajovala malé kolieska.
Rúru som zapla na 180°C. Kolieska som piekla na pečiacom papieri asi 25 minút do červenohneda. Mali sa kratšie, ale jeden som vytiahla, a vnútro bolo ešte surové, tak som ich nechala dlhšie, takto sú dobre prepečené. Skladujem ich v plechovej krabici (nie v tej čo je na foto). Uvidím, či zmäknú. Keď máme chuť na dobrotu, vytiahneme si ich pár.


Žiadne komentáre: