streda 4. novembra 2015

Fazuľovica s mletým údeným mäsom



Prípravu fazuľovej polievky som dnes pozmenila oproti zaužívanému spôsobu. Pozrite sa ako, to je porcia pre dvoch:
Večer som namočila bielu suchú fazuľu, dnes som ju uvarila v tlakovom hrnci, za pol hodiny bola mäkká. Scedila som ju a nechala v sitku. Vodu som nevylievala.
Očistila som jednu mrkvu, kúsok zeleru, dva maličké zemiaky, malú cibuľku a jeden strúčik cesnaku. Nadrobno pokrájanú cibuľu som poopekala na necelej lyžici masti, keď chytala farbu, pridala som nakrájaný cesnak a po minútke aj pomleté údené mäso. Opekala som ho na miernom ohni, poprášila medzi prsty hladkou múkou (nemusí byť), mletou červenou paprikou, okorenila čiernym mletým korením. Paprika nesmie zhorknúť dlhším pražením, preto som zmes po chvíli zaliala dvomi naberačkami vody z varenej fazule. Do zvyšku som dala variť pokrájanú zeleninu, nič som nesolila, údené mäso je slané dosť. K zelenine som neskôr pridala aj obsah kastrólika s mletým mäsom a cibuľou. Pridala som ešte bobkový list, jednu malú prepolenú rajčinku a kúsok papriky pre chuť. Všetko sa varilo do zmäknutia. Pred koncom som prisypala trocha kolienok - cestovín. Keď boli uvarené, pridala som scedenú fazuľu, premiešala, oheň som vypla a ochutila polievku majoránkou. Je to tiež veľmi chutná verzia, hlavne pre tých, ktorí už toho veľa nenahryzú, ale chuť na takúto polievku majú.



Žiadne komentáre: