sobota 7. novembra 2015

Hrušková bábovka s makovou múkou a sušenými slivkami

Ako základ som použila svoj iný recept - jablkovú bábovku bez tuku. Niečo som vymenila, pridala a vznikla táto chutná variácia.
Suroviny:
3 vajcia
120g kryštálového cukru
400g hrušiek
150g polohrubej múky
50gmakovej múky
1/2 kypriaceho prášku
2PL strúhaného kokosu
štipka soli
sušené slivky alebo iné sušené ovocie
Postup:
Vajcia som rozdelila, bábovkovú formu vymazala maslom a vysypala kokosom. hrušky očistila, navážila obe múky, premiešala ich s kokosom a kypriacim práškom.
Sušené slivky som obalila v zmesi múk, aby neklesli príliš v ceste
Najskôr som vyšľahala bielka so štipkou soli na tuhý sneh. Potom žĺtka s cukrom na bledú penu. Do nej som nahrubo nastrúhala prezreté sladké hrušky, boli veľmi šťavnaté.
dôkladne som primiešala múku a nakoniec len veľmi opatrne, veľkými oblúkmi sneh, aby sa neubil.
cesto som naliala do formy, rúra sa už predhrievala na 180°C. Do cesta som postrkala sušené slivky.
Nečakajte veľkú bábovku, cesto veľmi nenaskočí, takže forma nebude plná. Ešte som ju zakryla alobalom a tak piekla 30 minút. Potom ešte bez alobalu 10 minút.
Nechávam vychladnúť vo forme, až potom vyklopím.
Bábovka nie je suchá, chuťovo cítiť mak, kokos aj ovocnú zložku. S mliekom, čajom, poliata pudingom alebo vynikajúcou maslovou omáčkou je to skvelý dezert na jesenné dni.

Žiadne komentáre: