streda 25. novembra 2015

Domáca cviklovo-cesnaková majonéza

Inšpirácia z knihy Dokonalý domáci burger. Použila sa tam ako obloženie a keďže cviklu mám veľmi rada, v spojení s cesnakovou majonézou ma lákala. Po niekoľkohodinovom pobyte v chladničke sa chute skvele prepojili, či ju použijete do burgera, či ako šalát, určite si pochutíte rovnako ako ja.
Najprv treba pripraviť domácu majonézu:
1 žĺtko som vymiešala s polovicou lyžičky horčice. 
 1 dcl oleja treba spočiatku pridávať po kvapkách za stáleho miešania žĺtkovej hmoty.
 Keď hustne, olej sa môže liať viac-menej tenkým prúdom, ale vždy treba rýchlo miešať, aby sa hmota okamžite spájala. Tu je už hotová, hustá domáca majonéza. ochutila som ju troškou soli, lyžičkou citrónovej šťavy a štipkou cukru. Môže sa dať aj čerstvo mleté čierne korenie.
jeden veľký strúčik cesnaku som pretlačila cez mašinku a primiešala k majonéze. Predom v šupke uvarenú a už vychladnutú cviklu som očistila a nastrúhala nahrubo do misy, zmiešala som ju so šťavou z polovičky citróna a máličko osolila, aby mala výraznejšiu chuť.

teraz som ju spojila s majonézou, dobre premiešala a nechala postáť v chladničke do podávania. Začerstva je masa tekutejšia, časom v chlade je kompaktnejšia. Na úvodnej fotke bola práve zmiešaná.
Trvanlivosť je krátka vzhľadom k surovému žĺtku, odporúčam skonzumovať maximálne do 24 hodín.



Žiadne komentáre: