utorok 6. októbra 2015

Migas


Nie veľmi fotogenické jedlo. Zaujalo ma však zložením. Je to mexický recept z útlej knižočky, odkiaľ čerpám v poslednom čase nápady na nové jedlá v mojej kuchyni.
Keďže tortilly sa u nás udomácnili veľmi rýchlo pre ich univerzálne použitie, hľadám vždy niečo aj s nimi.
Podľa počtu osôb sa použije množstvo surovín. Zoznam je pre jednu osobu:
1 kukuričná alebo pšeničná tortilla
3 krájané šupky zbavené menšie paradajky(môžu byť drvené z konzervy)
2 veľké strúčiky cesnaku
zelené papričky jalapeňo alebo serrano(môžu byť aj sterilizované)
20g masla
2 veľké alebo 3 malé vajcia
koriandrová alebo petržlenová vňať

Najprv som pokrájala jednu tortillu na pásiky a opiekla som ju do chrumkava na suchej panvici. Kúsky som preložila na tanier a zakryla, aby nevychladli. Panvicu som vytrela servítkou a ďalej na nej pracovala.
Štipľavé papričky použite podľa svojej odolnosti a chuti, ja to nepreháňam, ale občas sa človeku zažiada niečo pálivé.
Ošúpaný cesnak som nasekala spolu s plátkom papričky jalapeňos
Na polovičke masla som ich opekala na miernom ohni, cesnak nesmie zhorknúť - spáliť sa. Pridala som na kúsky nakrájané paradajky, mám sterilizované ešte vlastné od vlani.

Dusím dovtedy, kým sa šťava odparí a všetko zmäkne, asi 8 minút. 
Rozbijem vajcia, rozšľahám ich so štipkou soli a vylejem na druhú panvicu, kde sa pomaly rozohriala druhá polovica masla. Zamiešam, až keď vajcia začnú tuhnúť, robím to na strednom plameni.
Okamžite pridám paradajkovú zmes a miešam

Nasypem opečené pásiky tortilly, oheň vypnem a všetko premiešam
Tortilla zvláčnie. Naložím na tanier, posypem nasekanou petržlenovou vňaťou a zajedám papričkami jalapeňos. Teplé, výborné, pikantné, výživné a rýchle jedlo. 





Žiadne komentáre: